​Yogafestival vinder 225.000 kroner

I løbet af sommeren har idemagerne til 4 nye events i Trekantområdet udviklet og finpudset deres ideer til finalen i Eventboost. Her til aften blev de glade vindere kåret ved Kulturregion Trekantområdets konference på Kulturøen i Middelfart.

Mange måneders hårdt arbejde blev onsdag aften forvandlet til en check på 225.000 kroner til de tre passionerede yogalærere Maria Nielsen, Senay Jensen og Carina Cecilia Saatterup, der drømmer om at gøre deres Nordic Yoga Festival til en tilbagevendende, landskendt begivenhed.

De 3 kvinder løb nemlig med førstepræmien i Kulturregion Trekantområdets konkurrence Eventboost, og det var nogle meget glade vindere, der modtog prisen.

- Det er helt fantastisk. Det er det største skulderklap, vi kunne få. Vi har fra begyndelsen haft store planer. Men forløbet med Eventboost har taget os på en fantastisk udviklingsrejse med en superdygtig mentor, som betyder, at vi er blevet meget skarpere på, hvordan vi vil udvikle festivalen til at blive endnu større og endnu bedre. Og takket være pengepræmien kan vi allerede nu komme i gang med nogle af de ting, vi ellers skulle have ventet flere år med, siger Maria Nielsen fra vindergruppen.

Yogafestivalen debuterede i år med 325 deltagere på Hindsgavl Slot i Middelfart. Men pigerne drømmer om, at festivalen skal være mere end dobbelt så stor og allerede næste år sættes der 600 billetter til salg. Og netop pigernes høje ambitionsniveau og klare fremtidsplaner var med til at sikre dem sejren, fremgår det af dommerpanelets begrundelse:

"Projektet bygger ikke blot på en rigtig god idé, men også på en langsigtet strategi for at udvikle eventen til noget enestående i Danmark. Idékvinderne bag denne event er gået ind i det mentorforløbet med et konstruktivt mind-set og efter juryens opfattelse har de, i samarbejde med deres mentor, virkelig har formået at give eventen en skarpere profil. De formår de at få andre med på deres idéer og kan indgå i de partnerskaber, som gør deres event til noget særligt. Sidst, men ikke mindst, har de også en klar plan for, hvordan det økonomiske rygstød fra Eventboost skal udvikle eventen.”

Ideen med Eventboost er at give kommende eventmagere en mulighed for at finde mentorstøtte og penge til udvikling af deres ideer, så Trekantområdet også i fremtiden er vært for store oplevelser og events. Det er Kulturregion Trekantområdet, der står bag Eventboost, som får økonomisk støtte af EWIIs værdipulje.

FINALISTERNE:
Yogafestival v/ Maria Nielsen, Senay Jensen og Carina Cecilia SaatterupTre passionerede yogalærere vil skabe en yogafestival på Hindsgavl Slot i Middelfart. Mentor: Katja Moesgaard, adm. direktør DBU A/S

Platform v/ Niclas og Jonas HenriksenEn kunstfestival i Kolding skabt af unge til unge - en kunstevent i unikke rammer.Mentor: Betina Følleslev, festivalleder, Spoken Word Festival, Odense

City Trail v/ Kristina Schou Madsen Videreudvikling af eksisterende oplevelsesløb ”City Trail” i Kolding, hvor deltagerne gennem løb oplever deres by på en ny måde.Mentor: Jakob Larsen, direktør Dansk Atletikforbund

VikingSwim v/Jesper Buch, Mads Stryhn og Julian MartinsenVinterbadning og distancesvømning mødes, når der laves issvømning på bane ved Middelfart Mentor: Bo Damgaard, adm. direktør FilmFyn

• eventboost
  • kulturmetropol