Holiday Autos minder om vigtigheden af den rigtige selvrisiko annullering

Denne sommer, vil flere svenskere end nogensinde leje bil på ferien, ifølge tal fra Holiday Autos, som er verdens største udbyder af udlejningsbiler. Mange nøjes med sætte sin lid til betalingskortet, når det kommer til selvrisiko annullering for udlejningsbiler, og ender således med at køre underforsikret rundt på vejene. Mange betalingskort inkluderer selvrisiko annullering, men dækker i virkeligheden ikke flere af de mest almindelige skader.

Holiday Autos har identificeret, at nogle svenskere vælger at afstå fra at tegne biludlejernes selvrisiko annullering, med henvisning til, at selvrisiko annulleringen allerede er inkluderet i fordelene ved deres betalingskort. Holiday autos har dog erfaring med, at betalingskortets betingelser kan være meget begrænsede, og I sidste ende kan bringe kunderne i knibe, hvis uheldet er ude.

- For langt de fleste kommer sommeren til at byde på en fantastisk tur, siger Anna Madsen, Nordic Marketing Manager hos Holiday Autos.
- Vi ved, at svenskere værdsætter sikkerhed, og derfor vil vi nu advare forbrugerne om, at bankernes vilkår på selvrisiko annullering i nogle tilfælde kan give problemer.

Holiday Autos har identificeret to faktorer, som er vigtige for forbrugerne at være opmærksomme på:

1. Biludlejernes selvrisiko annullering betyder ekstra beskyttelse mod skader, der normalt ikke er dækket af den oprindelige forsikring, såsom skader på dæk, fælge, interiør, glas og bilens undervogn. Fordi disse skader er blandt de hyppigst forekommende i tilfælde af en ulykke, vil risikoen for forbrugere, der har selvrisiko annullering via deres betalingskort blive efterladt uden beskyttelse, hvis den kun dækker omkostningerne ved den eksisterende forsikring.

2. Bankernes tilbud om selvrisiko annullering har i nogle tilfælde et loft. Forbrugerne kan derfor risikere kun at få en del af det betalte beløb tilbage. Derfor skal man huske at sammenligne med mange af biludlejernes selvrisiko annullering, der ikke har et sådant tag.

- Det kan altså betale sig at tjekke hvad de respektive aktører inkluderer i deres selvrisiko annullering, siger Anna Madsen.

• Biltrafik

• selvrisiko annullering
  • udlejningsbil
  • biludlejning