Vi skal blande os noget mere i hinandens liv

I morgen besøger Folketingsmedlem, Pernille Rosenkrantz-Theil organisationen TUBAs afdeling i København.TUBA står for Terapi og rådgivning for Unge, der er Børn af Alkoholmisbrugere.

”Børn af misbrugere er en central målgruppe i det socialpolitiske arbejde, fordi de konsekvenserne af børnenes opvækst går på tværs af sociale problemer alt fra arbejdsløshed til depressioner til kriminalitet og svære familieliv,” fortæller landsleder i TUBA, Henrik Appel.

TUBA er en effektiv forebyggelse

”Jeg er selv vokset op med venner, der havde forældre, der drak. Jeg synes, TUBA er så vigtig, fordi de unge få et sted, hvor de kan få hjælp og støtte, så de kan komme videre i livet,” fortæller Pernille Rosenkrantz-Theil.

”TUBAs hjælp er enormt effektiv til at forhindre, at de unge får større sociale problemer. Det glæder vi os til at fortælle Pernille Rosenkrantz-Theil meget mere om i morgen,” fortæller Henrik Appel

TUBA gør en konkret forskel i hverdagen

Pernille Rosenkrantz-Theil besøger TUBA, fordi hun er blevet meget berørt, de gange, hun har hørt oplæg fra unge fra TUBA.

”TUBAs arbejde med børn, der vokser op i familier med alkoholmisbrug, er utroligt vigtigt, men TUBAs meget konkrete anvisninger i deres nye kampagne til hvordan vi alle sammen kan blive bedre til at hjælpe børn fra misbrugsfamilier, er en stor hjælp, til noget, som mange af os har svært ved, ” siger Pernille Rosenkrantz-Theil.

Pernille Rosenkrantz-Theil besøger TUBA på Vesterbrogade 69, 1., 1620 København V fredag den 3. oktober kl. 12.30-13.30.

TUBA tilbyder hjælp til unge mellem 14 og 35 år, der er vokset op i hjem med alkoholmisbrug. Hvert år hjælper TUBA 4000 unge via terapi, onlinerådgivning, undervisning og kurser.

TUBA er en selvstændig organisation under Blå Kors Danmark.