Bremen Stadtmusikanten Weihnachten © Carina Tank

4 gode grunde til at besøge Bremen i november

Er du også til høj cigarføring, toppede brosten og fart over feltet? Vi synes ikke, at novemberdage behøver at være kedelige og grå, så derfor har vi samlet 4 gode grunde til at tage en smuttur til den smukke by Bremen.

Ædle dråber og en god cigar

Bremen lægger d. 11.-13. november by til den store messe ’Bottle Market’, et social event for connaisseurs udi spruttens kunst. På messen udstiller over 130 destillerier, importører og uafhængige private labels. Hvad enten du er til sød sherry eller røgede noter - gerne drikker en whisk(e)y, eller mere er typen der nyder en rom, så kan du hos udstillerne finde spændende tasting’s, der udvider horisonten og udfordrer ganen. Selvom det er alverdens ædle dråber på flaske, der er hovedattraktionen ved dette event, så kan eksklusive tobaksprodukter også smages i Bottle Market’s cigarlounge, og i messens Gastro Area kan man få stillet den lille sult.

Mercedes Benz TheRock © Michael Jungblut

Kalder alle adrenalinjunkies

Bremen er hjemsted for mange store virksomheder, og bilmærket Mercedes har da også anlagt sin største produktion lige netop her. Ikke langt fra de store produktionshaller er der på Bremens tredjehøjeste punkt - kendt som 'The Rock', netop åbnet en ny off-road træningsbane med masser af udfordinger for selv den mest øvede off-road'er. Banen har stigninger på 70 procent, nedkørsler på 80 procent og mange andre krævende forhindringer, der udfordrer dine køreevner. Banen gennemføres naturligvis i en topmoderne bil.

”Uanset om du er adrenalin-junkie eller bare søger en unik aktivitet i Bremen, vil denne offroad-bane give dig det kick du søger,” siger Bo Schou Lauridsen, Turistchef hos Tysk Turist Information.

I nattevægterens fodspor

Tag på en underholdende rejse tilbage til et Bremen fra en svunden tid. Mens de gode mennesker i Bremen sover, går nattevægteren sin runde. Tag med ham på en nattevandring gennem de brostensbelagte gader i den gamle bydel, men sørg for at holde dig tæt til din gruppe, ellers kan du blive mistænkte eller offer for nattens forbrydelser. Denne tur, i lanternernes skær, tager dig tilbage til en tid, der var engang og det er en enestående mulighed for at lære om Bremens historie på en sjov og interaktiv måde.

Frei Brau Union Bremen Breuerieführung © WFB Michael Bahlo

Gamle mure, nye øl

Der er ikke brygget øl på Union Brewery i næsten 50 år, men siden 2015 har bryggeriet skrevet et nyt kapitel ind i historien. Bryghuset er genåbnet og er opført i det gamle bryghus’ historiske bygninger og skaber en flot kontrast i mødet mellem historiske gamle mure, store kobberfade og rustfrit stål. Her brygges Bremens Craft-bier med stor passion og stedet tilbyder guidede ture, ølseminarer og brygdage, som giver dig indsigt i kunsten at brygge en god øl.

Den tyske turistråd (GNTB) er Tysklands nationale turistorganisation. GNTB repræsenterer Tyskland som rejsemål på vegne af forbundsministeriet for økonomi og klimabeskyttelse og finansieres af dette på grundlag af en beslutning truffet af den tyske forbundsregering. I tæt samarbejde med sine partnere fra den tyske rejsebranche, foreninger og erhvervsvirksomheder udvikler GNTB strategier og markedsføringskampagner for at fremme det positive image i udlandet som turistmål og for at tilskynde turister til at besøge landet.

GNTB imødegår de udfordringer, som konsekvenserne af Corona-pandemien har medført, med en trestrenget genopretningsstrategi:

- Øge kendskabet til brandet og skærpe Rejselandets brandprofil.

- Forholdsstyring og overførsel af knowhow til støtte for den lille og mellemstore rejsebranche

- Målrettet markedsundersøgelse og analyse af Corona Impact som grundlag for en evidensbaseret indsats.

Under nedlukningen opretholdt GNTB dialogen med kunderne gennem kontracyklisk markedsføring, indarbejdede ændrede præferencer i kommunikationen og formidlede dermed empati og inspiration.

GNTB fremmer bæredygtig og fremtidsorienteret turisme i overensstemmelse med den tyske regerings målsætninger. Bæredygtighed og digitalisering er i fokus.

Bæredygtighed har været et centralt emne i mere end et årti og behandles strategisk på tværs af alle afdelinger i virksomheden. Organisationen følger en strategi med tre søjler, der kombinerer ekstern videnoverførsel og en ledsagende kommunikationsstrategi med et internt bæredygtighedsinitiativ. GNTB tager fat på det fremtidige spørgsmål om ansvarlig turisme ved at positionering af Tyskland som rejsedestination med bæredygtige og inkluderende tilbud i den internationale konkurrence. Udbruddet af Corona-pandemien har forstærket forskydningen i værdierne i retning af større social-økologisk ansvarlighed i forbindelse med internationale rejser.

GNTB er en pioner inden for implementering af fordybende teknologier (Virtuel, Augmentet og Mixed Reality), brugen af dialoginterfaces (f.eks. stemmestyring) og applikationer med kunstig intelligens (AI), f.eks. i chatbots. For at sikre synligheden af turismetilbud på AI-støttede markedsføringsplatforme koordinerer GNTB den tyske turistbranches fælles projekt om åbne data til udvikling af en vidensgraf.

GNTB har 27 regionale kontorer og har hovedsæde i Frankfurt.