Der er “Tobago-feber” i Skandinavien

“30 graders varme, vajende palmer, krystalblåt hav, koralsand og farverige glasbundsbåde, der lyder navne som “Sugar Lips” og “Soca Queen”. Der er nogen af de adjektiverne som Allt om Resor benytter i deres beskrivelse af Pigeon Point stranden, når den bliver omtalt i deres Top 10 liste over Verdens Bedste Strande i 2013. Og her konkurreres med strande på Filippinerne, Burma, Thailand og Jamica. Og hvad gør Pigeon Point så speciel? Stranden har bibeholdt sin caribiske charme med pastelfarvede serveringssteder, en bred og lang strand med god plads til alle, billedskøn og giver det perfekte billede til postkortet der skal sendes hjem, perfekt beliggenheden som er let at komme til - så Pigeon Point appelerer til mennesker i alle aldre.

Ikke nok med at Pigeon Point er blevet kåret som den bedste strand, men Vagabond i Sverige har også kåret Tobago til årets charter destination. De skriver oven i købet at Tobago er Caribiens bedste ferie ø!

Hvad er det så som gør Tobago så populær? “Jeg tror det er den caribiske ø, som er den mest autentiske. Der er en afslappet laid-back atmosfære, ingen stress og gode lokale restauranter som ikke koster en formue. Et frodigt landskab med et fantastisk fugleliv, vandfald, smukke strande og grønne bugte som du kan få helt for dig selv. Tobago er ikke dyrt, og øen bliver besøgt af relativt få turister” mener Bo Frilund fra Nyhavn Rejser. Og hans bedste tip til en vellykket ferie på Tobago? “Lej en bil og oplev Tobago på egen hånd. Udforsk seværdighederne og Tobagos smukke natur i dit eget tempo.” Bo har besøgt 45 steder i verden, heraf 8 af de caribiske øer, mens han har arbejdet i rejsebranchen.

Nyhavn Rejser tilbyder rejser til Tobago fra 13.000 DKK

• palmer