Oplev 30 af Jordans historiske vidundere på Google Maps

Nu er det muligt for alle at gå på opdagelse på steder som oldtidensbyen Dhiban, middelalderslottet i Ajloun og det romerske amfiteater i Amman. Vel at mærke uden at få ømme ben eller sand mellem tæerne.

Google Maps har siden 23. november 2015 gjort det muligt at opleve 30 af Jordans historiske vidundere, og forhåbentligt kan det inspirere rejsende til et besøg i det smukke og venlige mellemøstlige kongerige.

Som noget helt særligt er det muligt at høre Jordans Dronning Rania fortælle detaljeret om de enkelte steder på Google Street View.

“Hendes Majestæt, Dronning Rania har altid spillet en stor rolle i forhold til  turisme i Jordan, og hun repræsenterer til fulde den gæstfri jordanske kultur. Dette er det perfekte eksempel på, hvordan vores dronning fortsat - og på eget initiativ - støtter turistsektoren,” udtaler direktør i JTB, Abed AlRazzakArabiat.

På Youtube er det også muligt at tage på en kort videotur til oldtidsbyen Petra, hvor Dronning Rania ligeledes fortæller om det særlige sted: https://www.youtube.com/watch?v=yXdYec1Z8PQ&hl=ar&cc_lang_pref=ar&cc=1

Foruden den rige kulturarv byder Jordan bl.a. på velsmagende mad, en lang række wellnesstilbud og spektakulære naturoplevelser i både bjerge og ørken.

Start den virtuelle tur på http://www.google.com/maps/streetview/#jordan-highlights

• kultur
  • museum