Sejl til De Baleariske Øer og oplev eksotisk fugleliv og fortidsminder

Blå himmel, grønne palmer, lyserøde blomster og kridhvide bygninger. Farverne er både fortryllende og livsbekræftende på De Baleariske Øer, der foruden de kendte hovedøer Mallorca og Ibiza tæller de mindre øer Menorca, Formentera, Cabrera og Conejera. Her er sommeren lun og smuk, og øerne byder til sammen på en blanding af moderne luksus og lokale traditioner. Om bord er sejlforholdene optimale i det vestlige hjørne af Middelhavet nær ved det spanske fastland.

Skibet Star Flyer sejler ud fra den smukke og pulserende storby Palma på Mallorca og besøger foruden øerne Formentera, Ibiza og Menorca byerne Sant Carles de la Rapita og Valencia på det spanske fastland, inden der lægges til i Palma igen. Undervejs byder programmet bl.a. på vandring i S´Albufera naturparken på Mallorca, hvor parkens vådområder er hjemsted for et fantastisk fugleliv. I søerne ved Ebro-flodlejet nord for Valencia er det ligeledes muligt at kigge på eksotiske fugle, ikke mindst flokke af lyserøde flamingoer.

De Baleariske Øer har et mildt klima, maleriske landsbyer, fantastiske udsigter og et væld af fortidsminder, bl.a. efter fønikerne, romerne og maurerne.

På sejlturen kan passagererne som noget særligt også opleve foredrag med kaptajn Klaus Müller om bl.a. navigationshistorie og skibe i det 19. århundrede.

Et 7 nætters cruise til De Baleariske Øer i Spanien med Star Flyer afgår d. 4., 11., 18. eller 25. juli og d. 1. eller 8. august 2015 til priser fra 1755 euro.

Det er også muligt at bestille cruiset gennem Apollo til priser fra 17.598 SEK per person i delt kahyt. Læs mere og bestil på: www.apollo.se/resor/europa/spanien/kryssningar/kryssning-fran-mallorca-med-star-flyer.

Info om Star Clippers

Star Clippers’ skibe er tre af verdens største og højeste sejlskibe. De besøger ofte havne hvor større krydstogtskibe ikke kan lægge til og tilbyder passagerene aktiviteter og en atmosfære der føles som at være på en privat yacht.

Alle tre skibe har teaktræs dæk, pool, spisning i et uformelt miljø, den hyggelige Tropical Bar på dækket og en komfortabel piano bar. Skibene tilbyder første klasses indkvartering og restaurant.

På Star Clippers’ hjemmeside: http://www.starclippers.com/en/book-your-cruise/find-a-travel-professional.html# kan du finde din nærmeste agent, hvor du kan booke dit Star Clippers cruise. Her kan du også læse mere om de forskellige skibe, deres ruter og hvornår de afgår.

• sommer
  • cruise
  • ibiza
  • mallorca
  • middelhavet
  • europa
  • kultur

United Spirit Nordic er et nordisk GSA bureau med kunder som Trinidad & Tobago Tourism, Jordan Tourism og Star Clipper. Dere vil på vor newsdesk blive opdateret med information fra både Trinidad & Tobago, Jordan og om Star Clipper sejlskibskrydstogter.