Markant opkøb i legepladsbranchen

Uno Koncept A/S og søsterselskabet Uniqa A/S har med købet af Insemo ApS føjet den unikke Playtop belægning til deres produktportefølje.

Playtop gummibelægning har været toneangivende til legepladser og boldbaner af flere grunde. Dels har produktet funktionelle fordele, og dels har virksomheden været meget innovativ – de har for eksempel indgået et samarbejde med Nike om at genanvende sko som gummigranulat. Det er den danske repræsentant for Playtop, Insemo ApS, som nu er blevet opkøbt.

"Nu bliver vi en del af den mest fremsynede gruppe inden for den danske legepladsbranche," fastlår direktør Klaus Sørensen, Insemo. "Det betyder, at vi får en stærkere platform for vores produkter, og at vi kan tilbyde vores kunder en tættere integration med legeredskaber af høj kvalitet. En spændende udvikling – også for vores ansatte, som fortsætter i deres job."

De perspektiver bekræftes af Thomas Møller-Nielsen, som erInternational Business Development Manager for Playtop i UK: "Vi bliver afgørende styrket på det danske marked og ser frem til at komme endnu bredere ud end tidligere. Vi har nogle unikke produkter i sortimentet, og vi regner med, at der fortsat er et stort uudnyttet potentiale i Danmark. Det glæder vi os til at udforske."

Hos Uno Koncept og søsterselskabet Uniqa er man glade for at have fået en leverandør af belægning med i produktsortimentet. "Nu kan vi springe et led over og tilbyde vores kunder det komplette udvalg af legeredskaber, boldbaner, boldbure og fitnessredskaber inklusive den mest suveræne helstøbte gummibelægning på markedet," siger Kenneth Lyngsøe, administrerende direktør i Uno koncept A/S, der har hjemsted i Solrød.

Playtop hører til Europas førende leverandører af helstøbte gummibelægninger og er certificeret i henhold til gældende standarder. Samtlige medarbejdere i Insemo fortsætter hos Uno Koncept og Uniqa.

For yderligere information:

Kenneth Lyngsøe, adm. direktør, Uno Koncept A/S
70 20 60 70, 21 29 60 71, e-mail: kl@uno.dk

Jesper Mortensen, adm. direktør, UNIQA A/S
40 15 40 10, e-mail: jm@uniqa.dk

• Kunst, kultur, underholdning

• opkøb af virksomhed
  • insemo
  • nike grid
  • playtop
  • helstøbt gummi
  • gummi
  • gummibelægning
  • sportsbelægning
  • lekredskaber
  • Markant opkøb i legepladsbranchen
  • uniqa
  • faldunderlag
  • belægning

UNO forhandler legeredskaber, multibaner og udendørs fitness fra flere af Europas største og førende producenter. Virksomheden er etableret i 2004 og har siden starten haft fokus på at tilbyde kunderne enestående valgfrihed, rådgivning og kvalitet. UNO blev kåret som gazelle virksomhed i 2010 og 2011.

Sanne G. Bay

Pressekontakt Marketingchef +45 61 45 46 49