Anmelderrost nyt album fra Sun Kil Moon

Anmelderrost nyt album fra Sun Kil Moon

Manden bag Sun Kill Moon, Mark Kozelek, udgiver den 11. februar sit sjette album med titlen Benji. Selvom albummet endnu ikke er på gaden, er det blevet taget godt imod af anmelderne. Pitchfork har givet albummet 9.2/10 og skriver blandt andet:

"So while Benji is consumed with death, sadness, mourning, and tragedy, there's gratitude within all this melancholy and it’s actually Kozelek’s least depressing and most life-affirming record: when faced with an album that exposes so much of the beauty, truth, ugliness, humor, and grace inherent in simply existing in this world, the only response is to go out and live".

Bloggen The Line Of Best Fit har også kun positive ord at sige om albummet og har givet det 9 ud af 10 stjerner. Hele anmeldelsen kan læses HER

Et album der handler om døden

Mark Kozaleks album består af 11 sange, der næsten alle omhandler døden. Unge dør, gamle dør, nogle dør af naturlige årsager og andre dør af sygdom eller i tragiske ulykker. Vigtigst af alt vil Kozalek med sit album fortælle os, at de levede, elskede, kæmpede og ofte gjorde det bedste de kunne i situationen. Noget man kan tage med sig i livet.

Albummet er som nævnt på gaden den 11. februar, og i den forbindelse gæster Sun Kil Moon Lille VEGA den 1. april. Så hvis forårets gryende optimisme ikke helt passer til din sindsstemning, finder du med garanti en lidelsesfælle på VEGAs scene i april.

Sun Kil Moon / 1. april i Lille VEGA Læs mere og køb billet.