Flot modtagelse af Fallulahs nye album

Flot modtagelse af Fallulahs nye album

Det er nu to uger siden, at den prisbelønnede danske sangerinde og sangskriver Fallulah udgav Escapism. Albummet er Fallulahs andet af slagsen og fyldt med legesyg, alternativ pop, produceret af Fallulah selv.

Singlen “Dried-Out Cities” er et af de mest spillede numre på P3 for tiden, og Escapism indtager pt. den næsthøjeste placering på den danske albumhitliste. Fredag den 22. marts kan Fallulah opleves live i Store VEGA med både nye numre og ældre hits som "Out of It" og "Bridges".

Verden ligger for hendes dansende fødder

Også de danske musikmedier har taget pænt imod EscapismGaffa hylder albummet med fem stjerner og skriver:

”Der bliver lånt og plukket fra den store bog om musikalske genrebetegnelser, og de mange indtryk er smidt i en sydende kedel, der effektivt destillerer det til et udtryk, der umiskendeligt er Fallulahs eget. Selvom ikke alle numre efterlader samme aftryk, er bundniveauet højt, og
Escapism er i dette tilfælde ikke – som Maria ellers synger i titelnummeret – et fængsel, men en livlig, drømmende og stærk nydelse fra start til slut. Verden ligger stadig for hendes dansende fødder.”

Tjekket toer

Soundvenue giver fire stjerner og har desuden Fallulah på forsiden af månedens magasin. Musiksitet Poplick giver Escapism fem stjerner, og Politiken sender fire hjerter efter Fallulah og sammenligner hendes nye album med debuten fra 2010, The Black Cat Neighbourhood: ”Man kan godt savne noget af den iltre energi og overraskelser i den ensartede lyd, men der er en ny dramatisk skønhed at finde i Fallulahs homogene udtryk, der faktisk gør ’Escapism’ til et bedre album end debuten.”

Undertoner giver fire U’er til Fallulahs album og understreger: ”Ingen kan længere anfægte Fallulahs status som etableret kunstner på den danske musikscene efter en så tjekket toer.”

Chris Isaak a la Fallulah

Snart kan Fallulah også høres med et helt andet nummer end sin vanlige stil. Radioprogrammet Smag på P3 har nemlig udfordret Fallulah til at lave et covernummer, og hun har selv stillet to muligheder op, som lytterne kunne vælge imellem. Over 1000 mennesker stemte, og Sugababes’ ”Overload” blev vraget til fordel for Chris Isaaks klassiker ”Wicked Game”, som Fallulah nu skal lave et cover af. Fallulahs udgave af "Wicked Game" kan høres på P3 på torsdag den 21. februar.

Indtil da kan du nyde Fallulahs første single fra Escapism, "Superfishyality", med den tilhørende video, hvor Fallulah og hendes dansere kommer ud i et grumt opgør:

Fallulah / 22. marts i Store VEGA
 - Læs mere og køb billet.