Internationalt metaltopmøde i VEGA lørdag

Internationalt metaltopmøde i VEGA lørdag

Kom og mød bookere fra internationale metalfestivaler og -agenturer samt repræsentanter for den hårdtslående genres førende magasiner, når VEGA, Music Export Denmark, festivalen Copenhell og Live Nation arrangerer internationalt metaltopmøde lørdag den 2. februar – med det efterfølgende koncertbrag om aftenen under titlen When Copenhell Freezes Over.

Med dette arrangement ønsker VEGA og VEGAs samarbejdspartnere at gøre en massiv indsats for den danske metalscene og skubbe til eksporten af dansk heavy metal til udlandet. Dermed er det både en branchefest og et forum for alle metalinteresserede.

De 15 branchegæster udgøres bl.a. af bookere fra engelske The Agency Group, bookere og agenter fra tyske festivaler og firmaer m.m. som Wacken Open Air, Rock The Nation og Dragon Productions, det hollandske agentur Mojo, brancherepræsentanter fra alle nordiske lande – og derudover forventes der også besøg af internationale metalmagasiner.

Paneldebat om dansk heavy metal i Europa

Alle koncertgængere til When Copenhell Freezes Over er meget velkomne til at møde op til de to paneldiskussioner, hvor dansk metals fremtid vendes. Kl. 17.30 starter den første paneldebat under overskriften ”Status på den danske metal på det europæiske marked”, hvor Jacob Dinesen fra metalsitet Devilution, Mikkel Vad fra spillestedet Beta og bandet Helhorse, der senere giver koncert, samt Anders Danielsen fra Magnificent Music og nogle endnu ikke annoncerede debattører vil drøfte dansk metal på det internationale marked.

Kl. 18.10 starter den næste debat, der har et endnu mere internationalt fokus: ”How to Break Through on the European Metal Scene”. Her diskuteres emnet på engelsk af Thomas Kreidner fra Wacken Open Air, Tom Taaffe fra The Agency Group UK, Jeps Salfischberger fra Mojo samt Anders Odden fra Inferno Festival.

Seks danske metalbands ud over grænserne

Dernæst gælder det musikken, hvorde seks metalbands, The Psyke ProjectScarred by BeautyHelhorseVanirBy the Patient og The Interbeing, på skift præsenterer de hårdtslående danske kvaliteter. De seks grupper har allerede ”pakket kufferterne til udlandseventyr”, hvis de – støttet af publikum - får overbevist de internationale gæster.

Talsmand fra Copenhell og medarrangør af When Copenhell Freezes Over, Jeppe Nissen, udtaler om arrangementer:"Vi syntes, der mangler en platform, hvorfra de danske metalorkestre kan få et skub til at kunne komme videre ud i Europa. Vi har nu en festival med en stærk international profil og ved hjælp af denne, vil vi gerne være med til at sætte mere fokus på den danske scene.

Således kan vi fremover være med til at sætte dagsordenen på den internationale metalscene, som f.eks. Sverige har gjort i mange mange år. De internationale gæster, der kommer i år, er den absolutte top inden for metalbranchen i Europa, så vi er meget stolte over at kunne præsentere dem for vores talenter og vores talenter for dem."

De seks danske metalbands får her en rigtig god mulighed for at vise sig frem over for 15 af metallens vigtigste branchepersoner fra UK, Tyskland, Benelux, Sverige, Finland og Norge. Her danner VEGA og Copenhell en stærk, professionel ramme for de seks, så de kan levere deres bedste show foran et tændt metalpublikum.

Billig bar og efterfest

I anledning af When Copenhell Freezes Overs minifestival i VEGA tilbyder VEGAs bartendere rabat i baren med store fadøl til 35 kr. og shots til 15 kr.

Når debatterne og de seks koncerter er slut i VEGA, fortsætter metalfesten i Ideal Bar. Her afholdes When Copenhell Freezes Overs efterfest, hvor der vil blive spillet mere metal og skænket flere fadøl. Efterfesten er gratis.

When Copenhell Freezes Over / Lørdag den 2. februar kl. 17 i VEGA - Læs mere og køb billet.