Against Me! gæster endelig igen Danmark og medbringer nye sange

Against Me! gæster endelig igen Danmark og medbringer nye sange

VEGA & Live Nation præsenterer
Against Me! gæster endelig igen Danmark og medbringer nye sange
Det punkede rockband Against Me! vender efter mere end syv års fravær tilbage til Danmark, og det bliver med et nyt album og en forsanger, der har skiftet køn fra mand til kvinde siden sidste besøg. Den 8. april kan de opleves i Lille VEGA.

De punkede rockdrenge i Against Me! skulle tilbage i november 2010 have spillet deres første koncert i DK siden 2007, men den blev af uforudsete årsager aflyst. Vi spoler tiden et par år frem til 2012, hvor Tom Gabel, den dengang 31-årige frontmand i det Florida-baserede punkband Against Me!, offentliggjorde for hele verden, at han var transkønnet og havde påbegyndt processen, der skulle transformere ham til en kvinde. Tom Gabel var død, længe leve Laura Jane Grace!

Bandet udgav i januar i år deres sjette studiealbum, Transgender Dysphoria Blues, der ligeledes er deres første udgivelse med Grace som frontkvinde. Der fulgte en del misforståelser med den udgivelse: Albummet er ikke et radikalt stilskifte, ej heller et ”konceptalbum”. Det er nærmere et modigt skridt fremad for en kunstner, der gør, hvad hun altid har gjort – skaber sine egne veje, ved at processere livets op- og nedture, gennem musikken.

Against Me! begyndte som et anarkistisk soloact i Gainsville, Florida i 1997. Efter omdannelsen til en traditionel kvartet nogle år senere, med en meget vigtig tilføjelse i form af guitaristen James Bowman, blev de hurtigt en drivende kraft på punk-scenen. Bandet bragede igennem i 2002 med deres debutalbum, Reinventing Axl Rose, og markerede sig stærkt som et folket og meget punket rockband.

2005 var året, hvor Against Me! skrev kontrakt med punkrockens anerkendte pladeselskab Sire, og man kunne have frygtet, at det eksperimenterende vovemod og fandenivoldskheden ville være gået tabt i salgstal. Men forsanger Tom Gabel (nu Laura Jane Grace) er en for dygtig sangskriver til at gå på kompromis. I 2007 udgav de den længe ventede opfølger, New Wave, som Spin Magazine udråbte til årets album. I juni 2010 udkom gruppens tredje fuldlængde album, White Crosses - en samling stærke sange med en kraftig selvironisk undertone.

Nu er der nyt album ude, og vi ser frem til en aften i punkens tegn, hvor man endelig igen kan opleve Against Me! på scenen i Lille VEGA, onsdag den 8. april.

Against Me! (US)
Onsdag den 8. april kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
170 kr. + gebyr
Forsalget starter fredag den 12. december kl. 10 via VEGAs hjemmeside, livenation.dk og Billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med Against Me!.