VEGA & Beatbox Concerts præsenterer

Albumaktuelle The Veils giver hele tre koncerter i Danmark

Det London-baserede indierock-band The Veils, der er aktuelle med nyt album, spiller tre koncerter i Danmark, når de gæster Lille VEGA, Voxhall og Posten hhv. 3., 4. og 5. oktober.

I april udkom kvintettens fjerde album, Time Stays, We Go, og i forlængelse heraf er London-bandet draget på en turné, der altså bringer dem til København, Århus og Odense i starten af oktober.

Intenst og gribende nyt udspil
Det er med nyt materiale, at The Veils ankommer til de danske koncerter. Og vel og mærke med materiale, der har fået ros af både danske og udenlandske medier. I den 4-stjernede anmeldelse af Time Stays, We Go fra Gaffa, hedder det

Med lige dele dødsdrift og et kæmpe ar på sjælen leverer den britiske kvartet en af årets hidtil mest gribende plader, hvor Finn Andrews får sat en tyk streg under sit talent som sanger og sangskriver.

Albummets gribende og dystre udtryk uddybes i anmeldelsen fra musikmagsinet Drowned In Sound, der belønner pladen med den flotte karakter 8/10:

”Time Stays, We Go seems eager to dispense with this damned world. It's a record that drives through suburban hells and dead-end towns leaving nothing but flames in its wake - that's not to say it's indulgent, it just isn't a record compromised for entertainment purposes.

Stemningen indfanges meget godt på albummets førstesingle ”Through the Deep Dark Woods”.

Fjerde roste album i rækken
Time Stays, We Go er som nævnt The Veils fjerde album og følger op på debuten The Roundaway Found (2004), Nux Vomica (2006) og Sun Gangs (2009). The Veils evner til at skrive iørefaldende og vedkommende sange har igennem hele bandets karriere begejstret anmelderne. Både The Roundaway Found og Nux Vomica fik fx 5/6 af Soundvenue, mens Sun Gangs fik 5/6 af Gaffa og 4/6 af Soundvenue.

Når bandet, der er kendt for deres lettere kaotiske, men også ekstremt intense livekoncerter, til oktober kommer på et af sine forholdsvis sjældne besøg i Danmark, bliver det således både med rost nyt materiale og sange fra et uhyre stærkt bagkatalog.
Læs mere og lyt til The Veils.

Fakta om koncerten

The Veils (UK)
Torsdag den 3. oktober kl. 21
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
130 kr. + gebyr
Forsalget starter onsdag den 7. august via VEGAs hjemmeside, Billetlugen og i Fona-butikker.
Læs mere og køb billet til koncerten med The Veils i Lille VEGA.