Angus & Julia Stone fylder VEGA med eminent indiepop

VEGA & Live Nation præsenterer:
Angus & Julia Stone fylder VEGA med eminent indiepop
Drøm dig væk fra hverdagens trivialiteter med den australske indiepop-duo Angus & Julia Stone. Søskendeparret spiller den 17. juni i Store VEGA.

Siden Angus & Julia Stone begyndte at optræde sammen i 2006, har deres historie udfoldet sig med en næsten magisk magnetisme, der har sikret dem fans verden over. Deres fire album har opnået platinstatus og vundet dem adskillige ARIA og APRA Awards i hjemlandet Australien. Hver måned har de over fem millioner lyttere, som tuner ind fra hele verden og streamer deres musik.

Deres roligt hypnotiserende sange har infiltreret film og tv fra den seneste Woody Harrelson film 'The Edge of 17' til tv-shows som 'Pretty Little Liars', 'Suits' & 'Revenge'. De har spredt deres magi på nogle af verdens mest tonangivende festivaler: Coachella, Lollapalooza, Bonnaroo, Outside Lands, Rockwerchter, Hurricane, Austin City Limits ,Electric Picnic og The Great Escape.

Tæt på opløsning
Det er ingen hemmelighed, at den eskalerende efterspørgsel næsten splittede duoen i parallelle solokarrierer i 2012, før Rick Rubin insisterede på, at de blev genforenet på deres selvbetitlede album fra 2014. Det førte naturligt til flere koncerter verden over, og en ny retning og samhørighed, der blev til de tidlige sessions i indspildningsforløbet for det nye album ’Snow’.

"Something changed in us. A philosophy & a feeling... comes from just knowing the road better. Like when you’re playing, and you find that pocket in the music. The reason you can stay in it, is when you accept you are just there, in it. So, you learn to align that concept with how you move in the world,“ siger Angus Stone.

Det nye album, som udkom i september 2017, indeholder 12 pragtfulde sange skrevet af Angus & Julia i fællesskab.

Det er næste kapitel i en uhyre vellykket karriere, der tæller mere end en halv million albumsalg i Australien alene.

Det Sydney-fødte søskendepar producerede stort set selv ’Snow’ i Angus' sommerhus-studio, Belafonté, i Byron Bay-oplandet.

"It was quite magical because Angus and I have never spent that much time together, just the two of us," siger Julia. "There's always at least an engineer or tour manager but the last phase of writing and recording was just eight weeks of him and me and the quiet of the land. It was a beautiful time. We have very different styles of writing but they seem to work together. In a way, it’s the differences that make it sound the way it does.”

“Angus and Julia are truly unique musicians. They are authentic and pure people who do things from the heart. I’ve never worked with anyone like them before.Rick Rubin

"You know when a band you’ve dismissed utterly blindsides you? Cue a belated crush on this brother-sister duo" - The Guardian

“It goes without saying that if the renowned, elusive music producer and Def Jam Records co-founder Rick Rubin gets excited about someone, they’re probably destined for great things.”The New York Times

Stream/Køb ‘Snow’:

Følg Angus & Julia
Facebook | Twitter | Instagram
Angusandjuliastone.com
Billetpriser: 290 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag 16. februar kl. 10.00 via vega.dk, livenation.dk og ticketmaster.dk

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.