Anti-Flag raserer systemisk uretfærdighed
Den 28. juni er Anti-Flags svedige punk-håndmadder og politiske slagord på dagsordenen i Lille VEGA.

Amerikanske Anti-Flag er efterhånden en håndfuld erfarne punkere. I over 25 år har de udgivet 12 album og spillet røven ud af deres sorte jeans. Erfaringen har ikke dulmet deres energi eller mindsket deres passion for aktivisme, nærmere tvært imod.

De er kendt for deres venstreorienterede politiske holdning, der fokuserer på antikrig, aktivisme, imperialisme, klassekamp, menneskerettigheder og forskellige sociopolitiske standpunkter. De medvirkede blandt andet i musikdokumentaren Sounds Like A Revolution (2010) om ny protestmusik i USA.

Anti-Flag har altid forsøgt at holde deres budskaber generelle og forsøgt at afmontere systemiske uretfærdigheder. På deres seneste album 20/20 Vision (2020) følte de sig dog nødsaget til at adressere deres opposition, når det kom til hjemlandets politik. Forsanger og guitarist Justin Sane udtalte blandt andet;

"This record is a warning to people holding neofascist ideas or people who are enabling these types of positions, whether you’re outright racist or you’re enabling racism or sexism or homophobia or transphobia. You need to make a choice at this point. What we’ve seen with this White House is that there’s no grey area anymore."

Anti-Flag (US)
Tirsdag den 28. juni kl. 20.00
Billetpris: 220 kr. + gebyr
Billetsalget starter i salg fredag den 25. februar kl. 11.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Anti-Flag.

Regions

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.