Apparatjiks favorit-sangerinde besnærer i VEGA
Canadiske Lowells mini-debutalbum If You Can, Solve This Jumble er resultatet af et samarbejde med supergruppen Apparatjik. Sammen har de skabt en række af kølige, små popperler. Oplev Lowell live i Ideal Bar fredag den 15. februar.

Kunstneriske ambitioner og melodrama
Lowells stemme lyder som en blanding af Lykke Li og Lilly Allen, men uden Allens sødme. For det univers Lowell inddrager lytteren i er et frostsprængt bjerglandskab, hvor melodramaet og store kunstneriske ambitioner er allestedsnærværende.

De kunstneriske ambitioner fik i indspilningen af Lowells debut modspil i form af supergruppen Apparatjik, der består af danske Jonas Bjerre, Mew , Magne Furuholmen, A-ha, Guy Berryman, Coldplay og produceresset Martin Terefe.

Noget for fans af Mew
Apparatjiks indflydelse er hørbar på If You Can, Solve This Jumble både i teksterne, hvor Jonas Bjerres fine falset forstærker ” Jesus Me, Volcano This Fyi Blume” og på ”Shake Him Off ”, hvis klimaks vil få Mew fans til at smile. Apparatjik har også efterladt et aftryk på sangenes melodier, der er fyldt med alternative lyde, klap og klange, der i midt i virvaret skaber medrivende rytmer.

Debutalbummet blev godt modtaget i Lowells hjemland, og singlerne ”Shake Him Off” og ”The Birds” har nydt succes i England. Lowell fulgte op på successen ved at optræde på dette års Roskilde Festival sammen med Apparatjik. Lowell arbejder for tiden på sidste næste album, der udelukkende er med hendes solomateriale og produceret af Martin Terefe.

Læs mere om koncerten med Lowell i Ideal Bar

Lowell (CAN)
Fredag 15. februar kl. 20
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 80 kr. + gebyr
Forsalget starter senere i dag via www.vega.dk, Billetnet og på posthuse.