Bikstok giver ekstrakoncert med ep’en Uranium i VEGA

Bikstok giver ekstrakoncert med ep’en Uranium i VEGA

Bikstok giver ekstrakoncert med EP’en Uranium i VEGA
Billetterne til Bikstoks koncert i december blev udsolgt to måneder før koncerten. Nu offentliggør de tre genre-pionerer, at de spiller en ekstrakoncert lørdag den 27. februar 2016 i Store VEGA. Der kan man igen opleve Bikstok give live med deres første udgivelse i 10 år Uranium.

Der har været stor interesse fra publikum for at komme på venteliste til december-koncerten. De ventende kan nu glæde sig over ekstrakoncert fra dancehall-trioen. Der har været rift om billetterne, fordi Bikstok er ude med ny udgivelse, og dermed har cementeret deres unikke status på den danske musikscene samtidig med, at man aldrig kan vide, hvornår de igen giver koncerter.

Da Bikstok for 10 år siden udgav albummet Over Stok Og Sten kunne ingen forudse, hvilken effekt det ville have på den danske musikverden og ikke mindst dancehall/reggae-scene. Pladen blev grundstenen i den massive dancehall-mur, der også blev opbygget af Natasja, og som efterfølgende danske dancehall-generationer har lænet sig op af.

Efter en længerevarende pause er trekløveret Pharfar, Blæs Bukki og Eagger nu endelig blevet genforenet på en ny udgivelse, der har fået titlen Uranium, og som understreger Bikstoks betydning for dansk dancehall. I den femstjernede anmeldelse fra Gaffa skriver anmelderen:

“Bikstok sætter alle konkurrenterne på plads med denne vanvittige opturs-EP, der er den første samlede udgivelse siden debutalbummet Over Stok & Sten fra 2005 og lover godt for trioens kommende koncerter…”

Læs hele anmeldelsen.

Aktiv pause
I det årti der er gået siden den fælles udgivelse af Over Stok Og Sten, har Bikstok muligvis nok holdt pause, men medlemmerne har på ingen måde ligget på den lade side. Hvis du har lyttet til et dansk dancehall-nummer de sidste 10 år, er der nemlig en vis sandsynlighed for, at Pharfar har haft en finger med i spillet. Han har således produceret for alt fra Kaka og Wafande til Shaka Loveless og den nu afdøde dancehall-dronning Natasja. I sit eget portefolio har han desuden hits som "La' Mig Rulle Dig".

Til februar kan man høre Bikstok spille deres ekstrakoncert, når de gæster Store VEGA med et show, der uden tvivl vil inkludere nogle af de største hits, “danskhall”-genren har at byde på.

Bikstok (DK)
Lørdag den 27. februar kl. 21
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
250 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside og Billetnet.
Læs mere om koncerten med Bikstok og køb billet her.