VEGA og STRØM Festival præsenterer
Bonobo sørger for tirsdags-electro-chill i VEGA
Den anerkendte elektroniske producer og dj Bonobo fylder tirsdag den 12. august Store VEGA med både forførende downtempo numre og fede beats.

Eminent producer, dj og artist
Produceren og dj’en Simon Green har under kunstnernavnet Bonobo de sidste 15 år været en del eliten på den elektroniske musikscene, og det femte album fra hans hånd, The North Borders, betegnes som karrierens højdepunkt indtil videre. Et eminent album, der forener Greens uforlignelige melodier og nyskabende beats, bas og tromme kompositioner.

Pioner inden for electro
Som artist forsøger Bonobo altid at skubbe sig selv uden for sin musikalske komfortzone ved altid at udvide samlingen af synthezisers og instrumenter, der kan tage hans produktioner til nye højder. Via denne tilgang til musikken har Bonobo oparbejdet et ry for at være en af de pionerende figurer inden for elektronisk musik både solo, som dj samt, når han spiller med sit tolv mand store liveband.

Kælen Erykah Badu
The North Borders forbedrer Bonobo endnu en gang hans særlige mix af down-tempo numre, der passer perfekt til en søvnig søndag morgen efter en vild nat i byen. Bonobo holder sig dog ikke tilbage for at tilføje sange, der opfordre til mere bevægelse end blot en søndagsstener i sofaen. Lyt for eksempel til førstesinglen ”Cirrus”, hvor det klirrende beat lyder som noget Four Tet ville give sig i kast med. Og på ”First Fires” låner Bonobo lidt af stemningen fra James Blake seneste plade.

Som altid har produceren en håndfuld gæstevokalister med på de forskellige sange, og denne gang er den mest højprofilerede Erykah Badu. Hendes kælne vokal er som flydende honning for forkølede øregange på ”Heaven for the Sinner”.

Bonobo (UK)
Tirsdag den 12. august. kl. 21
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 180 kr. + gebyr
Billetsalget starter senere i dag vi VEGAs hjemmeside og billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med Bonobo