VEGA og Soulkitchen præsenterer
Charles Bradley indtager VEGA med 70’er-soul
VEGA bliver mandag den 17. juni indtaget af amerikanske Charles Bradley, der kommer for at besnære publikum med sine soulede fortællinger om livet på godt og ondt. Med sig har han sit nye album Victim Of Love.

Rå og autentisk
 Mandag den 17. juni vender Charles Bradley tilbage til VEGA med sin rå stemme og fantastiske soulsange, der perfekt spidder essensen af livets op- og nedture. Charles Bradley trækker på erfaringer og oplevelser fra sin voldsomme livshistorie og giver dermed sine sange et knivskarpt skær af autenticitet. Og han formår at kanaliserer de store følelser ud til sine exceptionelt medrivende liveoptrædener.

Nyt album med psykedelisk soul
Charles Bradley er nu klar med opfølgeren til den roste debut og Victim of Love udkommer til april. Sangeren har udtalt, at debuten handlede om den modgang, han har mødt i sit liv. Victim of Love er derimod en opgradering, hvor lytteren nu finder ud af, hvor meget de har hjulpet Charles Bradley. Det er en taknemmelig sanger, der tager lytteren med nye rejser ind i hans indre med ”Put The Flame on Me” og titelnummeret ”Victim of Love”. Denne gang understøttet af legende fuzz-guitarer og psykedelisk soul ala The Temptations i start 70’erne.

Voldsomt liv og smukke sange
 Det er ikke småting, den 65-årige sanger har været igennem inden hans internationale gennembrud var en realitet i 2011. Bradley har levet på gaden og i ghettoen i Brooklyn, oplevet familiemedlemmer slå hinanden ihjel og var selv døden nær som følge af en forgiftning.

Sangeren kanaliserede alle disse oplevelser ud på det længe ventede debutalbum No Time For Dreaming udgivet på DAPTONE Records (Sharon Jones & The Dap Kings, Al Green, Amy Winehouse, m.fl ). Pladen indeholdt hits som ”The World (Is Going Up In Flames)” og ”Why Is It So Hard”, hvis lyd gjorde, at sammenligningen med gamle soul-koryfæer som James Brown og Otis Redding lå lige for.

Når man lytter til Charles Bradleys musik, giver det mening, at genren hedder soul. For manden mener hvert og et af de ord, der giver et snapshot af både, hvor han har været og hvor han er på vej hen.

Læs mere om koncerten med Charles Bradley.

Fakta om koncerten
Charles Bradley and His Extraordinaires (US)
Mandag den 17. juni kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 250 kr. + gebyr
Billetsalg starter den 13.marts og kan købes via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuse.
Ny plade: Victim of Love udkommer den 2. april via VME.