Nu har du muligheden for at få Chinah hjem til dig! Den 3. juni kan du streame den eklektiske trios koncert fra Store VEGAs scene direkte til, hvor du befinder mig.

Chinah spiller til VEGAs første 100 procent digitale koncert

Chinah spiller til VEGAs første 100 procent digitale koncert

Den 3. juni har du muligheden for at streame Chinahs koncert i Store VEGA gennem streamingtjenesten dice.fm. Bandet spiller en hel koncert i VEGAs ikoniske rammer. På scenen sørger de tre elektro-poppere for både nærvær og intensitet, der kanaliseres ud gennem skærmen og direkte ind i din stue.

Det er første gang, at VEGA præsenterer en 100 procent digital koncert. Koncerten er henvendt både til danske og internationale fans via den London-baserede koncertstreaming-tjeneste Dice og bliver streamet den 3. juni på platformen, der præsenterer store internationale stjerner og vækstlagsartister. Koncerten kan opleves hjemme i stuen, på farten, under dynen eller måske på læsesalen. Der hvor man som Chinah-fan har brug for et koncert-fix.

Chinah er højaktuelle med deres anmelderroste album Feels Like Forever, der udkom i marts. På de 10 sange sender trioen lytteren ind i et sfærisk univers af tunge synthflader, uptempo beats og sangerinde Fine Glindvads dragende vokal. Bandet har brugt de sidste to år på at fordybe sig i sangskrivningen og finde nye måder at udforske musikken på.

Chinah er nu klar til at lade deres fans fortabe sig i nye dristige eksperimenter, der dykker ned i 90´er nostalgi og nordisk melankoli. Bandet fortæller:

"For nylig har vi omfavnet soundtracket til vores tidlige teenageår. At se MTV/VH1 efter skole, uanset hvad der var på, og bare absorbere de amerikanske mainstreamvideoer, der var på det tidspunkt.”

Bandet har modtaget et utal af roser for deres nye elektropop-eksperimenter og Gaffa kvitterede med fire stjerner og skrev:

“Trænger du til en ferie langt væk fra det danske? Samme her. Indtil det bliver muligt for os dødelige, der ikke har råd til en Dubai-tur, kan du finde en rigtig fin get-away med Chinahs andet album Feels Like Forever.”

Trioen fik deres internationale gennembrud med debut-ep´'en Once The Lights Are On, og skabte derefter et formidabelt live-omdømme gennem høj-intense og nærværende koncerter på VEGAs Udvalgte 2016, SXSW, The Great Escape, Iceland Airwaves og Roskilde Festival. Denne koncert er bandets første digitale koncertoptræden.

Fakta om koncerten
Chinah - Feels Like Forever - Live Stream Concert from VEGA, Copenhagen (DK)
Torsdag den 3. juni, 2021 kl. 21.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris 90kr.
Billetsalget starter i dag via vega.dk og dice.fm
Læs mere om dice her: dice.fm
Læs mere om og køb billet til Live Stream koncerten med Chinah

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.