Dame Dearest / Foto: Amanda Bødker

Dame Dearest – alt du ønsker hun er

Dame Dearest – alt du ønsker hun er
Hermed en varm og øm invitation ind i Dame Dearest-universet i Store VEGA fredag. 19. august. Det er et univers, en film, en scene, en lyd, hvor alt er muligt.

Dame Dearest er en funklende diamant, en flamboyant, sensuel og temperamentsfuld kvinde. Hun er festens midtpunkt. Nu er hun tilbage i rampelyset med sin stemme, sit nærvær og sin persona til alle der har lyst til at lytte.

Hun lever og ånder for at performe og synger sit hjerte, sjæl og sine lyster ud gennem sin musik, som er lige så forførende og lummer som hende selv.

Dame Dearests musik er en mystisk blanding af pop, soul og sensualitet. Musik komponeret af en evig romantiker. Lyden er varm, drømmende og dragende. Både nostalgisk og tidsløs på samme tid. Hendes hæse stemme ligger i spændingsfeltet mellem forførende og sårbar. Fuldstændig ligesom lyden af hendes første single; storladen og skrøbelig på samme tid. Hendes første single “Seducing My Life Away”.

Under sminkelagene er Dame Dearest en håbløs romantiker, der drømmer om at blive elsket dybt, enestående og noget så vidunderligt. I hendes søgen efter at finde denne kærlighed, hvor end den så er, falder hun gang på gang og slår sig slemt. For er Dame Dearest overhovedet noget værd uden berømmelsen, uden sit lyttende publikum og uden fest og glamour?

Dame Dearest universet er en invitation til en historie om en kvinde, der gennem hele sit liv og karriere har været en funklende stjerne.

Men kan succesen varer ved og hvordan har hun det egentlig efter alle disse år i rampelysets skær? Hun er en fortabt sjæl, der bor i sin bil, drikker sig beruset for at holde sig selv ud og ser kærligheden som den eneste udvej. Finder Dame Dearest nogensinde hjem? Eller vil hendes behov for at være midtpunkt stå i vejen?

Bag Dame Dearest er skuespiller, komponist og sanger Emma Sehested Høeg og medskabere & producere Viktor Dahl og Rasmus Juncker. Dame Dearest universet opererer i feltet mellem musik, film og performance.

Den første single af Dame Dearest; ”Seducing My Life Away”er skrevet af Emma Sehested Høeg, produceret af Emma Sehested Høeg, Rasmus Juncker & Viktor Dahl.
Mixet af Mads Oustrup.
Masteret af Matt Colton og med hjælp og kærlighed fra Jonas Visti.

Dame Dearest (DK)
Fredag d. 19. august kl. 20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 275 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til showet med Dame Dearest.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.