Den blide kæmpe Gavin James vender tilbage til VEGA efter meteorisk ridt mod toppen

VEGA og Live Nation præsenterer:
Det er gået utroligt stærkt for den irske singer/songwriter, Gavin James, siden han sidst besøgte VEGA. Nu vender han tilbage til Lille VEGA d. 4. juni med sin guitar under armen og sine hudløst ærlige sange om kærlighed og afsavn.

Udgivelsen af hans nye single ”Hearts On Fire” fra det kommende andet album rammer rent i hjertet med sit iørefaldende omkvæd og smittende sing-along potentiale.

I tiden efter udgivelsen af sit debutalbum Bitter Pill har den sympatiske musiker bjergtaget en støt stigende fanskare verden over med sin smidige falset og emotionelle sange. Gavin James begyndte at spille guitar, da han var 13 år gammel og gav allerede live koncerter regelmæssigt i sine sene teenageår.

Efterfølgende udgav James et par ep’er og et livealbum til stor succes i sit hjemland. I 2014 stødte han tilfældigvis ind i den britiske megastjerne Ed Sheeran på en pub i Dublin. Efter at have jammet og drukket whisky hele aftenen, skrev Sheeran på Twitter: ”Also, record labels, if you ignore Gavin James, you are losing out.”

Det gav karrieren et boost, men det var først omkring udgivelsen af debutalbummet Bitter Pill, at det for alvor tog fart for den jordnære dubliner. Han blev nemlig inviteret med som opvarmning på turneer for verdensnavne som Sam Smith og førnævnte Ed Sheeran. Med over 500 koncerter over hele verden og et utal af streams under bæltestedet har Gavin James ikke blot fået sit internationale gennembrud, men også udviklet sig til en fænomenal liveartist.

Gavin James (IE)
Mandag d. 4. juni, 2018, kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris 225 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via vega.dk, livenation.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til koncerten med Gavin James.

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.