Den eventyrlige søsterduo CocoRosie er klar til VEGA
De to eksperimenterende søstre i amerikanske CocoRosie er klar til at turnere med albummet Tales of a Grass Widow og til turneens anden aften i Store VEGA tirsdag den 3. september.

Den eventyrlige amerikanske søsterduo CocoRosie, alias Sierra og Bianca Casady, starter nu turneen med deres anmelderroste femte album, Tales of a Grass Widow. Albummet udkom i maj og indeholder både dyster og legende kunstnerisk popmusik, som kan opleves i Store VEGA om under to uger.

Da Tales of a Grass Widow udkom i maj belønnede blandt andet Soundvenue albummet med fem stjerner og kaldt det: “et eventyrligt smukt fantasilandskab fuldt af oprivende kærlighed – både let som dalende fjer og mørkt som sort muld.”

Efter en tids retræte og forberedelse langt ude i de californiske skove, er CocoRosie nu klar til at drage ud på den store turné. Søstrene med band starter i Bremen, og på turneens anden aften rammer de Store VEGA, for derefter at fortsætte til Voxhall i Aarhus og en række tyske, franske og britiske spillesteder, inden de slutter året af med en række koncerter i hjemlandet.

Hør de to singler fra albummet ”After the Afterlife” og “Gravediggress”, der begge har kunnet høres på P6 Beat.

CocoRosie har tilsammen baggrund inden for performance-kunst, opera, koreografi og teater, foruden deres ti år lange fælles musikkarriere. Deres koncerter er ligeledes kendt for at blande både de kunstneristiske og musikalske genrer, og CocoRosie optræder ofte udklædt og med fascinerende visuals. Da de gæstede Den Grå Hal i 2010 kaldte Politikens Kim Skotte det ”et højst usædvanligt musikalsk eventyr” og gav fem ud af seks hjerter til koncerten.

Fakta om koncerten
CocoRosie (US)
Tirsdag den 3. september 2013 kl. 19.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 250 kr. + gebyr
Billetter kan købes via VEGA.dk, Billetnet.dk samt på posthuse.
Læs mere og køb billet til koncerten med CocoRosie