​En britisk tornado af rendyrket DYI-postpunk har kurs direkte mod Lille VEGA den 29. oktober, når den anmelderroste femkløver i Shame sætter vildskaben fri.

​Det er en skam ikke at opleve Shame i VEGA

VEGA og smash!bang!pow! præsenterer
Det er en skam ikke at opleve Shame i VEGA

De unge musikere fra Brixton opsteg på rekordtid i 2017 fra undergrunden i London til de internationale scener, hvor de tog publikum og anmeldere med storm. Med fandenivoldske og utæmmelige energiudladninger af primalskrig og skærende guitarriffs, har Shame opbygget et ry som et af Storbritanniens bedste livebands.

Den 15. januar udgiver Shame deres andet studiealbum, Drunk Tank Pink. Med de nye sange guider kvintetten lytteren gennem nye afkroge af deres enorme, musikalske talent. På singlen ”Alphabet” vikler komplekse trommerytmer sig ind et i melodisk net af dansable guitariffs, der tilsammen skaber en eklektisk fusion af punk og funk.

Hvor debutalbummet er rendyrket, oprørsk postpunk dykker bandet på det kommende album ned i større og mere sprudlende produktioner i samarbejde med produceren James Ford (The Last ShadowPuppets, Depeche Mode, Foals). Energien er stadig på sit højeste, men lydbilledet og teksterne har taget et spadestik dybere ned i eftertænksomheden.

Siden debutalbummet, Songs Of Praise, udkom tilbage 2018, har de unge musikere turneret nonstop i hele verden. For forsanger Charlie Steen katapulterede den længere pause ham ud i en dyb identitetskrise, hvilket albummet i høj grad handler om. Charlie Steen fortæller:

“You become very aware of yourself and when all of the music stops, you’re left with the silence,” reflects Steen. “And that silence is a lot of what this record is about.”

Fakta om koncerten
Shame(UK)
Fredag den 29. oktober, 2021 kl. 21.00
Billetpris 200 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag den 15. januar kl. 11.00 via vega.dk smash!bang!pow! og Ticketmaster
Læs mere om og køb billet til koncerten med Shame.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.