Pressebillede - The Midnight

Drøm dig væk i 80’er-nostalgi med synthwave-duoen The Midnight

VEGA og Beatbox Entertainment præsenterer:
Drøm dig væk i 80’er-nostalgi med synthwave-duoen The Midnight
Flyd med på den vuggende bølge, når dansk-amerikanske The Midnight sejler ind i Lille VEGA d. 24. februar 2019.

The Midnight er en dansk-amerikansk synthwave-duo, som oser af ålestramme, pastelfarvede 80’er-vibes fra soundtracks og computerspil tilsat et skvæt neon-nostalgi.

Fusionen af de to musikere med så vidt forskellige referencerammer som sydstatspoesi og europæisk neon-noir har vist sig at være særdeles frugtbar. The Midnights musik er karakteriseret ved retrofuturisme med funklende, pulserende synthpop, sydende elektriske guitar-riffs og smooth saxofon-soloer, som alle bidrager til at fremhæve Lyles oprigtige tenorstemme.

McEwan og Lyle mødtes til en sangskrivningssession i Los Angeles, hvor de fandt fodslag over deres fælles kærlighed til blød 80’er rock, synthpop og i særdeleshed soundtracket til filmen ’Drive’ fra 2011. I al stilfærdighed besluttede de sig for at gøre alvor af deres passion, og dukkede således op i Los Angeles i midt-10’erne med singlerne ”WeMoveForward” og ”Gloria” fra debut-ep’en Days of Thunder. Ep’en blev fulgt op af albummet Endless Summer fra 2016, men det var først med udgivelsen af Nocturnal fra 2017, at duoen for alvor brød igennem og ramte en guldåre på Bandcamp, fik prominente placeringer på Billboards Dance/Electronic Chart og begyndte at spille deres første live shows.

Den ene af de to herrer bag er den amerikanske sanger og sangskriver Tyle Lyle, som kommer fra det amerikanske bibelbælte og har en baggrund i singer-songwriter og countryverdenen, hvor han bl.a. har skrevet for to af medlemmerne fra Dixie Chicks og turneret landet tyndt med sit eget materiale. Den anden er den dansk-skotske producer og sangskriver Tim McEwan, der har produceret og skrevet for bl.a. Diddy, New Kids og The Wanted.

Nu er turen så kommet til Lille VEGA, hvor du til februar kan sole dig i The Midnights troværdige hyldest til 80’ernes helt særlige atmosfære og lydlandskab.

The Midnight (US)
Søndag d. 24. februar kl. 20.00
200 kr. + gebyr
Forsalget starter fredag d. 22. juni kl. 10.00 via vega.dk og Billetlugen
Læs mere og køb billet til koncerten med The Midnight

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.