Ideal Bar Live præsenterer

Dystre Chelsea Wolfe besnærer i VEGA
Ideal Bar Live bliver mandag den 29. april indhyllet i krybende uhygge og smukke sange, når amerikanske Chelsea Wolfe indtager scenen. Sangerinden laver hjemsøgende musik i et genremiks af black metal, blues og elctro-folk.

Hjemsøgende stemme
Det er umuligt kun at sætte én betegnelse på Chelsea Wolfe. Hendes musik udspringer af et dystert limboland, hvor black metal, skramlet blues og electro-folk skiftevis dominerer. Indover de mørke melodier sniger Chelsea Wolfes stemme sig ind på lytteren med skiftevis en beroligende varme og en hjemsøgende kulde.

Uhyggeligt produktiv sangerinde
Sangerinden har siden sin debut i 2010 udgivet et album hvert år og har fået et større gennembrud med de to seneste skiver Apokalypsis og Unknown Rooms. Førstnævnte åbner med skramlende og vilde skrig, der føles som om noget forsøger at flå huden af dig med sine fortænder. Og så er stilen ligesom lagt for en uhyggelig, men alligevel besnærende plade som Pitchfork giver 7.3. Musikmagasinet fremhæver blandt andet singlerne ”Mer” og ”Tracks (Tall Bodies)”.

Country-inspireret mystik
Unknown Rooms (2012) er ifølge sangerinden inspireret af country-legender som Townes Van Zandt og Hank Williams, men det betyder ikke, at der nogen cowboy, der rider lykkeligt væk i solnedgangen. Lyduniverset er mere simpelt og Chelsea Wolfes stemme får mere plads, men der er stadig en ulmende uhygge indlejret i hver af de ni sange. "The Way We Used To" er skrøbelig på en ubehagelig smuk måde og det samme er gældende for den ekspansive "Flatlands".

og køb billet til koncerten med Chelsea Wolfe.

Fakta om koncerten
Chelsea Wolfe (US)
Mandag den 29. april kl. 20.00
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 80 kr. + gebyr
Billetter kan købes via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuse.