VEGA & Live Nation præsenterer
Editors indhyller VEGA i nye, mørke toner
Editors udsendte i juli deres fjerde album The Weight of Your Love og giver torsdag den 26. september koncert i Store VEGA, hvor de nye toner fra de engelske mørkemænd får frit spil. Med 10 års erfaring og et kæmpe bagkatalog af gedigne rockhits er der god grund til at glæde sig til sensommeren i VEGA.

Nyt rockpræget album
Engelske Editors har ladet fans vente i næsten fire år på deres seneste album, The Weight of Your Love, der udkom i juli måned. Bandet har brugt den mellemliggende tid på at finde en erstatning for guitarist Chris Urbanowicz, som valgte at forlade bandet, samt at indspille med producer Jacguire King. King er kendt for at gøre Kings Of Leons rock mere tilgængelig på albummet Only by the Night

Editors annoncerede også førstesinglen ”A Ton of Love” som et stort rocknummer ala Bruce Springsteen, og denne stil gennemsyrer det meste af den nye plade.

Halvdyster rock’n’roll
Kvintetten har, siden de fandt sammen i 2003, bevæget sig fra en halvdyster og meget melodisk, energifyldt rock på deres to første plader (The Back Room samt An End Has A Start) til at dyrke det mere elektroniske på In This Light And On This Evening.

Deres stil er tidligere blevet kaldt for dark disco og denne betegnelse er ganske rammende.

Med det nye mere rock-fokuserede album må der siges at være noget for en hver smag i Editors sangkatalog foruden mega hits som ”Munich”, ”Bones” og "Smokers Outside The Hospital Doors”.

Fakta om koncerten
Editors (UK)
Torsdag den 26. september kl. 20
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 275 kr. + gebyr
Billetsalg starter 7. august via VEGAs hjemmeside, Billetnet og på posthuse.

Læs mere og køb billet til koncerten med Editors i Store VEGA