Efterklang + Sønderjysk Pigekor

Efterklang + Sønderjysk Pigekor = omsorg for dine ører

Efterklang + Sønderjysk Pigekor = omsorg for dine ører
Den 25. marts smelter det eksperimenterende indieband sammen med koret til symbiotisk vellyd i Sankt Jakobs Kirke på Østerbro.

Sidste år inviterede Efterklang deres musikalske venner fra Sønderjysk Pigekor med på scenen som en overraskelse og siden da er et unikt og vellydende samarbejde vokset frem i kirkerummets rammer. I løbet af 2021 og 2022 har de spillet en lang række udsolgte kirkekoncerter hovedsageligt i Sønderjylland, og nu, i 2023, får københavnerne også muligheden for at nyde konstellationen.

Koncerten byder på en stribe af Efterklangs sange og sange fra korets klassiske repertoire, som alle er blevet arrangeret i tæt samarbejde mellem bandet, korleder Mette Rasmussen og kormedlemmerne. Efterklang har gennem samarbejdet også opfordret kormedlemmerne til at skrive egne sange og flere af disse er nu til alles glæde blevet en central del af koncerterne.

Rasmus Stolberg fra Efterklang fortæller om samarbejdet: “Jeg ser altid frem til at spille kormedlemmernes sange, fordi det minder mig om min egen opvækst på Als og den åbenbaring jeg selv fik da min og Mads´ klasselærer i femte klasse opfordrede os til ikke bare at spille Beatles og Guns n’ Roses sange, men også at skrive vores egne sange. Det er den oplevelse, vi prøver at give videre her – glæden ved at skabe og ikke kun udøve”

Efterklang
De tre medlemmer af Efterklang, Casper Clausen, Mads Brauer og Rasmus Stolberg, er vokset op på Als og har siden deres debut i 2003 turneret verden rundt med deres eksperimenterende og genrekrydsende musik, som kan være både storslået samt helt fint og nærværende i sit udtryk.

Sønderjysk Pigekor
Sønderjysk Pigekor blev grundlagt i 1994 og er siden 1997 blevet ledet af chefdirigent Mette Rasmussen. Koret tæller i alt 270 sangere fra 3 år til voksne sangere. Koncertkoret bestående af 80 piger 12-20 år har en omfattende koncertvirksomhed og har turneret i mange lande.
Repertoiret er klassisk kormusik med afstikkere til det eksperimenterende og genreoverskridende, og det er her, koret og Efterklang mødes i en helt unik klangverden med et stærkt og rørende musikalsk udtryk som resultat.

Efterklang og Sønderjysk Pigekor (DK)
Lørdag den 25. marts kl. 20.00
Sankt Jakobs Kirke, Østerbrogade 59, 2100 København Ø
Billetpris: 300 kr. + gebyr.
Billetsalget starter i dag via vega.dk, sanktjakobskirke.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Efterklang og Sønderjysk Pigekor.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.