Jaakko Eino Kalevi - Pressebillede

Et finsk drømmelandskab af uprætentiøs, eksperimenterende pop

VEGA præsenterer:
Et finsk drømmelandskab af uprætentiøs, eksperimenterende pop
Jaakko Eino Kalevi er aktuel med albummet Out of Touch, og den 24. januar pakker han Lille VEGA ind i et svævende lydtæppe af overjordisk electropop.

Med en god portion elegance og uslebne kanter præsenterer Jaakko Eino Kalevi sin pastelfarvede blanding af saxofonstrejfet indie-rock og electropop. Den finske sangskriver udgav i oktober sit fjerde soloalbum, Out of Touch, der er lige dele romantisk og melankolsk.

Musikken flyder smukt fra den ene flygtige sansning til den næste. Om titlen siger Kalevi selv, at det ikke nødvendigvis betyder at halte bagefter. ”It usually has negative connotations, but it can be the most ideal state. To be out of touch is to switch off, to not follow, to be in touch with the essential and the blissed out.”

Før synth-poptroubadouren kastede sig over musikken, levede han af at være sporvognsfører i hjembyen Helsinki. De mange mennesker og indtryk, han stødte på i hverdagen, har sammen med barndomsminder fungeret som klare inspirationer i Kalevis rummelige lydbillede. Han opfordrer folk til holde deres ører og sind åbne, når de lytter til hans musik.

Kalevi kan bedst lide at have fuld kontrol over sit arbejde, så han kan skrive og indspille det med det samme. Han spiller også selv alle instrumenterne på sin nye plade. ”I don’t have to communicate and explain my ideas, I can keep control and it all fits better that way.”

Jaakko Eino Kalevi (FI)
Torsdag d. 24. januar kl. 21.00
Billetpris: 170 kr. + gebyr
Billetsalget starter tirsdag d. 20. november kl. 12.00 via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere og køb billet til koncerten med Jaakko Eino Kalevi

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +700 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.