De Danske Hyrder

Fælleskab, fest og hiphopkærlighed i selskab med De Danske Hyrder

VEGA præsenterer:
Fælleskab, fest og hiphopkærlighed i selskab med De Danske Hyrder
De Danske Hyrder er eksperter i at holde en fest, og de gentager succesen når Store VEGA bliver snasket ind i sveddryppende, dansk hiphop den 29. marts.

Bag det usædvanlige navn De Danske Hyrder banker fem unikke og passionerede hjerter. De banker for dansksproget rap, fællesskab og god gammeldags historiefortælling. 2018 bringer nyt album fra hyrderne med sig, og efter to fuldstændig udsolgte Lille VEGA shows står De Danske Hyrder nu klar til at indtage Store VEGAs scene med årets hedeste hiphopfest.

De Danske Hyrder gik guld med den potente single ”Med Mine Drenge” og har modtaget et utal af roser for deres energiske, indlevende sceneshow. ”Omdrejningspunktet for os har altid været fællesskabet. Fællesskabet omkring musikken, en fælles kærlighed til øl, fælles kærlighed til livet og til hinanden.”

Gruppen stammer fra Albertslund og har eksisteret siden 2013, hvor de udsendte debutalbummet Jeg’ Fuld Hele Tiden Og Er Pisse Ligeglad Du. Teksterne har siden begyndelsen omhandlet livet som unge mænd – vennerne, festerne, branderterne og oplevelserne. På gruppens seneste album DDH bevægede de festglade fyre sig dog også ind i en ny fase af livet. De synger bl.a. på nummeret ”Fucket Mig Op”: ”Engang handlede alt om vodka og stærk absint, nu er det kun min chokolade der er på 70%”.

I løbet af 2018 har hiphopkollektivet teaset for deres kommende album, som lander senere på året. Singlerne ”Boys” og ”Klarja” fastholder De Danske Hyrders plads på soundtracket til din fredag aften.

De Danske Hyrder (DK)
Fredag d. 29. marts kl. 20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 170 kr. + gebyr
Billetsalget starter fredag d. 28. september kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere og køb billet til koncerten med De Danske Hyrder.

VEGA er et regionalt spillested med cirka 350 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.