Matt Maeson - VEGA

Find magien mellem lyset og mørket med Matt Maeson

VEGA og smash!bang!pow præsenterer
Find magien mellem lyset og mørket med Matt Maeson
Den 19. november kan du opleve smuk melankoli i Lille VEGA, når den amerikanske sangskriver Matt Maeson åbner op for sine smertelige erkendelser.

Matt Maeson er klar med nye, indlevende toner i form af sit andet studiealbum Never Had To Leave. Med rå intensitet og en brutalt ærlig fortælleform legemliggør albummet en nyfunden håbefuldhed hos den melankolske sangskriver.

Albummet er produceret sammen med hans mangeårige samarbejdspartner James Flannigan (MARINA, Broods) gennem en række fritflydende og meget eksperimenterende sessioner i Nashville, Los Angeles og Maesons tidligere hjemmebane Austin.

Gennem albummet bliver lytteren introduceret til et væld af musikalske farver og nuancer. Fra heltedådig stadionrock over folk-genialiteter og ørefængende pop. Albummet er ifølge sangskriveren en ny begyndelse efter en lang periode med indre kampe og selvdestruktion. Never Had To Leave er triumfen på en hårdt tilkæmpet klarhed og modstandskraft. Matt Maeson fortæller:

“It’s about coming back to yourself, and it felt right to name the album something that has a real sense of hope and redemption to it.”

Amerikanske Matt Maeson har gennem sine udgivelser vist sig som en af sin generations mest frygtløse og ærlige sangskrivere. Virginia-musikeren udgav i 2019 debutalbummet Bank On A Funeral, der slap de indre dæmoner og tanker ud gennem smukke organiske arrangementer. Matt Maeson fortæller om sin sangskrivning:

“The reason I make music is I want my songs to help people feel justified in whatever they’re feeling, especially if they’re going through hard times.”

Albummet ramte førstepladsen på Alternative Radio –listen og skubbet Matt Maeson helt frem på den internationale sangskriver-scene. En række singler gik platin og han samarbejdede med Lana Del Rey på et remix af hittet “Hallucinogenics”.

Matt Maeson (US)
Søndag 19. november kl. 20.00
Billetpris: 200 kr. + gebyr.
Billetsalget starter fredag den 9. juni kl. 10.00 via vega.dk, smash!bang!pow! og Billetlugen
Læs mere om og køb billet til koncerten med Matt Maeson
.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.