VEGA og COPENHELL præsenterer
Fremtidens hardrock-og metalbands får det til at slå gnistre i Lille VEGA
VEGA og COPENHELL sørger igen for, at publikum får rusket vintertrætheden ud af kroppen, når årets seks When COPENHELL Freezes Over–bands tænder for forstærkeren i Lille VEGA den 28. januar.

Publikum bliver revet godt rundt i de hårde genrer, når When COPENHELL Freezes Over 2017 blænder op for en håndfuld spirende danske bands fra hardrockens og metallens sorte, beskidte muld. “When COPENHELL Freezes Over er en superstærk platform for danske musikere,” fortæller coarrangør Jeppe Nissen fra COPENHELL om det femte arrangement, som bekræfter dets vigtighed for den hårde danske musik.

Forever Still
Det er en spændende fremtid Forever Still går i møde. De har netop signet med det tyske selskab Nuclear Blast og deres album, Tied Down fra 2016, vil blive udgivet over alt i verden. Publikum kan forvente en medrivende hardrock-koncert, hvor bandets sans for at skrive store melodier er omdrejningspunktet.
Bandets unikke evne til at skrive velkomponeret hardrock med moderne kant og nerve har skabt den stor international hype i hardrock-miljøet.

Aphyxion
Bandet fra Ribe har opbygget et solidt ry for deres energiske optrædener på hæderkronede festivaller som Wacken Open Air og Copenhell. Aphyxions lyd er spændstig og kraftfuld. Bandet leverer stærke riff og melodiske omkvæd i deres groovy death/trash metal univers. Aphyxion har netop sendt det anmelderroste album, The Aftermath, på gaden.

LLNN
LLNN er en heavy-kvartet med base i København. De er dannet af guitaristen og trommeslageren fra det hedengangne The Psyke Project. Gruppen kombinerer 80’er-inspireret sci-fi film soundtracks (Bladerunner, John Carpenter, Aliens) med tung, dyster, post-apokalyptisk hardcore. Det er mørkt, brutalt og ekstremt veludført.

SEA
Den danske heavy metal kvartet, SEA spiller kraftfuld, melodisk heavy metal med 70´er vibes. Sanger, Anders Brinks vokal leder tankerne hen på rockkoryfæer i Deep Purple, Rainbow og Whitesnake. Bandet udgav i 2014 deres selvbetitlede debutalbum, som er blevet rost til skyerne af en række nationale samt internationale anmeldere og er i øjeblikket i studiet for at færdiggøre opfølgeren.

Defecto
De danske progrockere har med deres debutalbum Excluded fra 2016 begået intet mindre end et lille mesterværk inden for genren. Bandet spiller velkomponeret, alternativ, progressiv rock, som sjældent er set og hørt på den danske musikscene. Bandets forsanger og musikalske maestro Niklas Sonne har en exceptionel variation i sin vokal, og han lyder til tider som en sammensmeltning mellem James Hetfield og Russel Allen.

Woes
Med blot to ep´er i ryggen er københavnske Woes et nyt skud på stammen på den danske DIY hardcore scene. Bag den til tider uigennemtrængelige lydmur gemmer sig nøje strukturerede kompositioner og følelsesladede tekster. Bandets varemærke er deres teatralske liveoptrædener, hvor de er notorisk kendt for at nedbryde skillevæggen mellem scenen og publikum.

When COPENHELL Freezes Over.
Lørdag den 28. januar 2017
Billetpris 125 kr. + gebyr
Billetsalg starter i dag via VEGA.dk og Ticketmaster.
Læs mere om køb billet til When COPENHELL Freezes Over.

VEGA er et regionalt spillested, der ejes og drives af den erhvervsdrivende fond Koncertvirksomhedens Fond, som er skabt med det ene formål at drive koncertvirksomhed. Årligt løber der omkring 330 koncerter og begivenheder af stabelen i VEGA.