​Hjalmer favner os i forfriskende nærvær

​Hjalmer favner os i forfriskende nærvær

Hjalmer favner os i forfriskende nærvær
Den 3. april charmerer den unge popsanger Store VEGA med nye sange og en tilstedeværelse, der kan mærkes langt ud over scenekanten.

24-årige Hjalmer har fundet ud af, hvordan den perfekte popsang skal skæres og er godt i gang med at charmere sig ind i alle Danmarks stuer. Flygtige forelskelser og udfordringerne ved at blive voksen er hyppige omdrejningspunkter i Hjalmers sangskrivning, og sangene fremstår overbevisende. På den nye single ”Koldt” har melankolien overtaget, fortæller sangeren.

Da vi skrev sangen, forestillede vi os at køre i en åben gammeldags sportsvogn i Californien, imens solen gik ned. Alene med sig selv og alene med tankerne om ens liv. Alt der har været, og alt der kommer. Og imens man cruiser afsted, slipper man det hele. Man er på vej væk fra noget og hen imod noget andet. Men man kigger sig omkring og tager hele turen med, og nyder samtidig solens sidste stråler, for man ved aldrig, hvornår den dukker op igen

Og der er meget mere musik på vej fra Hjalmer, som i november måned udgiver sit første fuldlængdealbum.

På scenen er den unge sangskriver blevet rost for sit nærvær og publikumstække – der hersker ingen tvivl om popcharmørens talent. Som søn af Kim Larsen har Hjalmer uden tvivl haft musikken omkring sig i barndommen. Ud over professionen stopper sammenligningerne dog også her, for Hjalmer har ingen intentioner om at stå i skyggen af sin far.

Det var også helt på egen hånd, at Hjalmer sidste år indtog radiohitlisterne med debutsinglen ”Hjem Til En Anden”, der inden længe blev fulgt op af ep’en Skabt Til At Være Ung samt en række festivaljobs og en landsdækkende turné.

Hjalmer (DK)
Fredag d. 3. april kl. 20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 200 kr. + gebyr
Billetsalget starter mandag den 23. september kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Hjalmer.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.