Else Marie Pade / fotograf: Lisbeth Damgaard

I Else Marie Pades sfæriske fodspor – VEGA hylder elektro-pioneren

VEGA og Golden Days præsenterer
I Else Marie Pades sfæriske fodspor – VEGA hylder elektro-pioneren
Vær med til at fejre en af spydspidserne inden for dansk elektronisk musik sammen med CTM, Astrid Sonne, Andrea Bak og Ingeborg Okkels den 16. september i Lille VEGA.

Under dette års Golden Days Festival med temaet QUEENS præsenterer VEGA en hel særlig koncertaften med CTM og Astrid Sonne i en hyldest til Else Marie Pade.

Aftenen starter med en introduktion til Else Marie Pades liv og musikalske univers i en samtale mellem forfatter og journalist Andrea Bak samt lyddesigner Ingeborg Okkels. Herefter er der koncert med CTM og Astrid Sonne, som på hver deres dragende facon undersøger den elektroniske musik gennem både eksperimenter og harmoniske arrangementer.

På samme måde som Else Marie Pade ikke lod sig begrænse af rammer og “plejer”, bliver der denne aften plads til at udforske musikkens rum og sende vores tanker i nye retninger.

Astrid Sonne spiller numre fra sit seneste album, Outside of your lifetime. Hendes sange fremstår som soniske rum, hvor du som lytter kan lade tankerne flyde og fornemme lyden opløses i en sfære af tangenter, strygere, stemmer og knapper.

CTM løfter sløret for sit kommende album lavet i samarbejde med billedkunstner Frederik Worm. CTM er Cæcilie Triers soloprojekt, der bygger bro mellem den klassiske og moderne eksperimenterende verden. Hendes musik har modtaget stor anerkendelse både i Danmark og internationalt.

I løbet af aftenen er det også muligt at dykke ned i Else Marie Pades univers i en pop-up-udstilling kurateret af Ingeborg Okkels og Edition-S.

CTM og Astrid Sonne hylder Else Marie Pade (DK)
Andrea Bak og Ingebord Okkels i samtale om Else Marie Pade (DK)
Fredag den 16. september kl. 20.00
Billetpris: 225 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til CTM og Astrid Sonne hylder Else Marie Pade.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.