Jordan Murphy

Jordan Murphy nedlægger Lille VEGA i poppet rap-eufori

Jordan Murphy nedlægger Lille VEGA i poppet rap-eufori
Den 21. september fylder den dansk-amerikanske sanger Lille VEGA med sine medrivende sange.

Jordan Murphy er en upcoming 21-årig dansk-amerikansk artist. Hans lyd trækker sammenligninger med artister som blandt andre The Kid Laroi og Juice Wrld. På trods af dette, har Jordan formået at skabe sin helt egen signaturlyd samt en loyal fanbase.

Murphy er rundet af så forskellige inspirationskilder som XXXTentaction, der inspirerede ham til at udtrykke sine dybeste følelser, Eminem, som lærte ham at rappe og faderens country mixtapes, der introducerede ham for kunsten at fortælle en historie gennem musik.

Han har skrevet musik siden sine teenageår, og har udgivet en håndfuld singler, senest “Hurt You” i marts og “100 Bands” i september sidste år.

Sidstnævnte er en melankolsk kærlighedssang, der ærligt skildrer Murphys liv og dets op- og nedture. Med sangen fremkalder han et billede af en vej fuld af udfordringer, men i horisonten virer drømmen.

“Sangen handler basically om en forestilling om et bedre liv, drømmen om et bedre liv, men hvor jeg selvfølgelig også husker de ting, jeg har været igennem.”

Jordan Murphy (DK)
Torsdag 21. september kl. 21.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 140 kr. + gebyr.
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Billetlugen.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Jordan Murphy.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.