Kenton Slash Demon varmer op til Orbital i Store VEGA

Kenton Slash Demon varmer op til Orbital i Store VEGA

Inden den engelske electronica-duo Orbital går på scenen i Store VEGA den 14. november, med materiale fra deres nye album, kan man se frem til at høre et dj-sæt fra house/techno-duoen Kenton Slash Demon.

Duoen Jonas Kenton og Silas Moldenhawer, der i øvrigt er medlemmer af electropop-bandet When Saints Go Machine, optrådte i august som et af hovednavnene til årets Strøm Festival, hvor de lukkede hovedscenen lørdag aften – som det første danske navn nogensinde.

Kenton Slash Demon udsendte i august desuden det nye track ”Ore” og den tilhørende video, og netop nu arbejder de på et nyt materiale. Dette skal følge op på den roste trilogi ”The Schwarzschild Solution”, der indeholdt ep’erne SUN, MATTER og DAEMON.

Kenton Slash Demon, der udgav ep’erne Khattabi, SUN, MATTER og DAEMON på det respekterede danske pladeselskab Tartelet Records, har langsomt men sikkert skabt sig en solid fanbase, der rækker langt ud over landets grænser. De to musikere har således også i udlandet begejstret med både deres live- og dj-sæt.

Det er sidstnævnte, man kan opleve, når Kenton Slash Demon den 14. november sørger for, at publikum kommer i den helt rigtige stemning til koncerten med de elektroniske veteraner fra Orbital

Hovednavn med nyt album
Når aftenens hovednavn, Orbital, indtager scenen, bliver det med materiale fra deres nye album Wonky – duoens første siden gendannelsen i 2008. Wonky er blevet rigtig godt modtaget og har affødt de to populære singler ”New France” og ”Never”.

Orbital var sammen med Moby og Aphex Twin i starten af 90’erne med til at introducere den elekroniske musik til mainstream-publikummet og har ry for at levere nogle af scenens mest imponerende liveshows, hvorfor deres status nærmer sig legender.

Fakta om koncerten
Orbital (UK)
Support: Kenton Slash Demon (DK) – dj-sæt
Onsdag 14. november kl. 20.
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
200 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside, BilletNET og på posthuse.
Læs mere og billet til koncerten med Orbital og Kenton Slash Demon i Store VEGA