VEGA præsenterer:

Kira Skov omfavner VEGA med sin knugende poesi og enestående skønhed

Store VEGAs publikum må overgive sig til Kira Skovs alvorstunge lyrik, kompromisløse stemme og altomsluttende, musikalske univers den 18. maj 2018 til en siddende koncert.

Kira Skov mistede sin mand Nicolai Munch-Hansen i slutningen af februar måned 2017, som foruden at være hendes ægtemand og far til deres søn Morgan også hendes tætteste musikalske samarbejdspartner igennem de sidste 13 år.

Som en måde at bearbejde sin sorg på begyndte Kira Skov kort tid efter Nicolai Munch-Hansens bortgang at skrive sange til sin mand. Sange om livet, den pludselige død og det chok som fulgte i kølvandet. Det er sange med historiefortællingen i centrum med referencer til en sangskrivertradition, som bekender sig til bl.a. Leonard Cohen, Joni Mitchell og Towns Van Zandt.

Sangene tager udgangspunkt i hendes personlige tab, men favner samtidig et universelt tema som vedkommer os alle. Det musikalske univers udfolder sig i intime rammer med sparsom instrumentering. Elektriske og akustiske guitarer, violin, cello, kontrabas og percussion.

Mesterværker med en altfortærende stemning
Siden sin debut med Kira and The Kindred Spirits i 2002 har den prisvindende musikker etableret sig som en talentfuld sangskriver og mange facetteret sangerinde. Hun er pt. aktuel med In The Beginning, som er et samarbejde med saxofonisten Maria Faust. Berlingske uddelte seks stjerner og kaldte pladen for ”et enestående værk af stor sakral skønhed.”

Kira Skov er ikke uvant med flotte anmeldelser, og hendes album May Your Mind Explode A Blossom Tree 2015 blev belønnet med fem stjerner af Berlingske, Ekstrabladet samt GAFFA, og sidstnævnte skrev Kira Skov rammer igen-igen højt på skalaen med sin mørke og foruroligende, drømmende og lyriske indiepop. May Your Mind Explode A Blossom Tree er et absolut vellykket, velskrevet, vel forløst album.”

Kira Skov (DK)
Fredag d. 18. maj 2018 kl. 20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris 250 kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til koncerten med Kira Skov.

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.