Den 9. marts 2022 saver Suffocation, Belphegor og Hate Lille VEGA midt over med deres tonstunge dødsmetal.

Kom med til dødsmetalriget i Lille VEGA

Kom med til dødsmetalriget i Lille VEGA

Den bliver en helstøbt aften, når Suffocation, Belphegor og Hate sænker VEGA ned i dybet, hvor ondskabsfulde riffs, primal skrig og infernalske trommer huserer.

Suffocation – Growl fra afgrunden
Det amerikanske band har siden 1990 været garant for den såkaldte “New York Death Metal”, hvor tekniske guitarriffs, blastbeats og afgrundsdyb growl har gjort dem til et af de mest toneangivende bands indenfor genren. I Lille VEGA spiller Suffocation sange fra deres nye album Of The Dark Light, der er blevet produceret af den verdensberømte lydmagiker Chris “Zeus” Harris (Hatebreed, Suicide Silence).

Belphegor – Djævlen ankommer med sort dødsmetal

Østrigske Belphegor er sværvægtere inden for den sorte dødsmetal, hvor de siden midten af 90’´erne har leveret lydtæppe til dommedagen. Til efteråret udgiver de deres nye album, der endnu en gang hiver lytteren med ind i et diabolsk univers, hvor mørke fortællinger om hekse og dæmoner bliver udfoldet. Med guitarist og forsanger Helmuth i front er bandet klar til at udsende deres knivskarpe energiudladninger og storladne, melodiske passager.

Hate - Kompromisløs blackened death metal

De polske dødsguder i Hate udgiver til sommer deres nye album, der har fået titlen Rugia. Der er dømt slaviske sagn og mytologier, når bandet river publikum gennem monsterhits fra deres imponerende bagkatalog. Hate er eminente til at veksle mellem de tempofyldte dommedags-passager og de instrumentale pusterum, hvilket har placeret dem helt i toppen inden for deres genre.

Fakta om koncerten
Suffocation (US), Belphegor (AT), Hate (PL)
Onsdag den 9. marts, 2022 kl. 20.00
Billetpris 220kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere om og køb billet til koncerten

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.