Den 22. oktober sender Jærv Lille VEGA på den anden ende med kaskader af fængende synthpop-melodier.

Melodiske synthpop-perler fra Jærv

Melodiske synthpop-perler fra Jærv

Den danske duo Jærv udgav sidste år Skud part 1. Fuldendelsen af denne udgivelse kommer i år efter en række løbende singleudgivelser. På ep’en sammenblander det fremadstormende band det organiske og elektroniske på mesterlig vis.

Jærvs nyes sange spænder bredt musikalsk og sender lytteren gennem folkede ballader med imponerende vokalharmonier over eksperimenterende kunstpop til triphoppede produktioner.

Fælles for numrene er Amanda Glindvad og Mathias Smidts evne til at skabe ørefængende melodiske universer, hvor smukke vokaler agerer den røde tråd gennem de forskellige lyduniverser.

Duoen udgav deres debutalbum Kriger i 2019, der udkom til store roser i flere af landets fremtrædende medier. Soundvenue skrev bl.a.:

“Kriger’ vækker en urkraft i én, når man lytter til det. Man bliver med det samme blæst væk til en vidtrækkende prærie, en overvældende bjergkæde eller en ustandselig storbyjungle. Man tænker på det abstrakte, på lys og mørke, på natur og by, på dag og nat.”

Jærv er kendte for deres nærværende og energiske liveshows, hvor sangene bliver fremført i et mere råt og ublu format.

Fakta om koncerten
Jærv (DK)
Fredag den 22. oktober, 2022 kl. 21.00
Billetpris 150kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere om og køb billet til koncerten med Jærv

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.