Noname smører din sensommer med fløjlstanker og rappoesi

VEGA og Live Nation præsenterer:
Noname smører din sensommer med fløjlstanker og rappoesi
Onsdag d. 22. august folder amerikanske Noname sine poetiske og soulede rapsange ud i Lille VEGA.

Med sit afslappede flow og poesifyldte tekster har amerikanske Fatimah Warner rappet sig ind på den internationale musikscene under kunstnernavnet Noname. Lad dig ikke narre af det anonyme tilnavn – Warner har soul, og masser hun gerne vil sige.

I sine sange leger hun med både vers, rim samt arven fra slam poetry og spoken word uden det teatralske islæt. Hendes stemme er ofte tilbagelænet, men sproget og leveringen er ramt af legesyge, hvor stavelser bliver stablet som alfabet-træklodser.

Debutmixtapet, Telefone, udkom i 2016 til en kærlig omfavnelse fra anmelderne. Gennem de ti sange flyder hiphop, R&B, soul, gospel og jazz og placerer albummet et sted mellem Erykah Badu, Lauryn Hill og Solanges værker. Live er Nonames levering lige så uprætentiøs som hendes mixtape. Sammen med sit liveband afbalancerer hun showet med både glæde og hærgen. Teksternes grublerier om afroamerikanske kvinders oplevelser og udfordringer i hendes hjemby Chicago er dybt personlige.

Chance the Rapper har haft glæden af hendes stemme på en af sine sange og Warner har også tidligere samarbejdet med Lil B, J Cole og Thundercat. I 2017 spillede Noname en regnvejrsfyldt koncert på Roskilde Festival, men til august kan du glæde dig til tørre rammer i VEGA, når Warner igen kommer til Danmark.

Noname (US)
Onsdag den 22. august kl. 21:00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
210 kr. + gebyr
Forsalget starter mandag den 28. maj kl. 10.00 via VEGAs hjemmeside, livenation.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til koncerten med Noname

VEGA er et regionalt spillested med cirka 330 koncerter årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.