Oscar Danielson

Oscar Danielson synger Lille VEGA ind i sanselig ro

Oscar Danielson synger Lille VEGA ind i sanselig ro
Den karismatiske sangskriver, Oscar Danielson, besøger VEGA i et trioformat, når han endnu en gang hygger om publikum i Lille VEGA den 9. oktober.

At lytte til Oscar Danielsons fløjlsbløde vokal levere lavmælte visepop-sange er som at få et musikalsk kram. Hans eminente guitarspil emmer af nærvær, der favner de atmosfæriske sange. Teksterne har en naiv tone, der er gennemsyret af ironi og tillige fyldt med pudsige observationer og sort humor. Danielsons sange er et iørefaldende sanseknus.

Oscar Danielson er et etableret navn på den nordiske musikscene og har et betydeligt værk bag sig i form af både et forfatterskab og en række albumudgivelser. Han debuterede i 1996 med det anmelderroste album Schysst & Svärd.

Det egentlige gennembrud fik han med opfølgeren Gitarren är mit svärd fra 1998. Mest kendt er han for sangen ”Besvärjelse”, fra albummet Stockholm Mitt Hjärta, som er streamet over 3 millioner gange på Spotify.

I nullerne skrev Oscar Danielson flere romaner sideløbende med karrieren som musiker og sangskriver. Han er nærmest blevet sin egen genre og er af mange anset for at være en af Sveriges bedste tekstforfattere.

Med sig på trio tour i Danmark har han, Morten Okbo (Trommer/Vokal) og Janus Bechmann (Guitar / Vokal)

Oscar Danielson Trio (SE)
Mandag 9. oktober kl. 20.00
Billetpris: 200 kr. + gebyr.
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Billetlugen.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.