VEGA og Beatbox concerts præsenterer
Razorlights Johnny Borrell og Zazou indtager VEGA
Den karismatiske sanger Johnny Borrell er tilbage efter fem års albumpause med backingbandet Zazou og et selvbetitlet soloprojekt, hvor det ætsende nærvær og de fængende melodier stadig er intakte. Torsdag den 10. oktober i Lille VEGA spiller han for første gang i Danmark de nye sange.

Afslappet rock’n’roller
Johnny Borrell var som forsanger i det hedengangne Razorlight eksponent for en gigantisk selvtillid og mente, at han besad mere talent end Bob Dylan, Oscar Wilde og Charles Dickens. Bandet gik i opløsning for små fem år siden, og derefter har Borrell taget en pause fra det heftige rock’n’roll liv og de pompøse udtalelser.

Det er også en væsentlig mere afslappet Johnny Borrell, der står i front for det selvbetitlede soloprojekt sammen med backingbandet Zazou. Nærværet, den svævende vibrato og de medrivende melodier er stadig tilstede, men indierocken er blevet skiftet ud med indiepop, der trækker på både reggae og franske sangtraditioner.

Kvindebedårende sange
Albummmet Borrell 1 blev oprindeligt indspillet på en fire-spors optager i Borrells stue sammen Zazou, der består af Razorlight bassisten Freddie Stitz, saxonfonisten Joao Mello samt Darren Berry. Inden udgivelsen blev albummets 11 sange genindspillet med den legendariske producer Trevor Horn.

Sangene er, I følge Borell, ærlige, selvbiografiske postkort til mennesker, han kender. Med hans fortid som kvindebedårer virker titler som ”Pan-European Supermodel Song (Oh! Gina)” og ”Ladder to Your Bed” meget naturlige. ”Joshua Amrit” indfanger albummets afslappede feststemning.

Ettallet i albumtitlen er en hyldest til både Paul McCartney og Scott Walkers enslydende titler. Borrell har udtalt, at det også kan tolkes som, at albummet er den første i en længere række. Der er under alle omstændigheder god grund til at høre Johnny Borells første bud på, hvordan hans solokarriere skal lyde.

Fakta om koncerten
Johnny Borrell & Zazou
Torsdag den 10. oktober kl. 22.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris: 120 kr. + gebyr
Billetsalg starter senere i dag via VEGAs hjemmeside, Billetlugen og i Fona.
Læs mere og køb billet til koncerten med Johnny Borrell & Zazou.