Få din groove på sammen med brødrene i rosegold, når de lørdag den 11. februar sender R&B-vibrationer gennem Lille VEGA.

rosegolds R&B lander mellem Sydlondon og Københavns stenbro

rosegolds R&B lander mellem Sydlondon og Københavns stenbro

Den dansk/britiske R&B-duo, rosegold, består af brødrene Joshua og Raiden Duncan. Sidstnævnte er gruppens oplagte blikfang med sin karismatiske i-dit-ansigt attitude – født med et hyperaktivt og uudtømmeligt ordforråd. Lillebror Joshua Duncan er af en roligere mere tilbagelænet karakter – det musikalske geni bag rosegold og deres lyd, som både emmer af blød britisk twang, amerikansk hiphop, trap, moderne pop.

Joshua Duncan har igennem de seneste år markeret sig som en af landets mest eftertragtede producere og står bl.a. bag store dele af Brancos seneste album og flere singler fra Sivas. Begge artister gæster rosegolds seneste album, Pure, der udkom i oktober.

Albummets røde tråd er den tro, som brødrene fik med sig fra en streng, kristen barndom i det belastede Sydlondon. De har siden taget troen med sig som et fænomen i bredere forstand.

”Vi har troen med os. Ikke som noget, vi dyrker på et religiøst plan, som vi bogstaveligtalt var indlagt til som børn, men som noget, vi alligevel har taget med os i alt vi gør. Tro, som har formet os og kan skabe en kraft i jagten på vores drømme og mål og give mening til noget større i livet. Det er blevet til musik for os – et rum, hvor vi deler ord og samtaler med hinanden og skaber følelser,” fortæller Raiden.

rosegold (UK/DK)
Fredag d. 11. februar kl. 21.00
Billetpris: 180 kr. + gebyr
Billetsalget starter torsdag den 4. november kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med rosegold.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.