Sarah Klang

Sange til de bankende hjerter med Sarah Klang

VEGA og smash!bang!pow! præsenterer
Sange til de bankende hjerter med Sarah Klang
Sarah Klang har badet succes i hjemlandet Sverige med tre Top-5 album, udsolgte turnéer og to svenske Grammy-priser på kaminhylden. Den 6. november kan du opleve hende i Lille VEGA.

Sarah Klangs evne til at fastholde publikum i et varmt kram af sjove anekdoter, bevægende ballader og et udsøgt nærvær, har gjort hende til et must see på den internationale musikscene.

Sangskriverens seneste single "Mercedes", er en dybtfølt sang skrevet til hendes ufødte datter. Teksten forsikrer datteren om, at hun altid vil være der for hende. "Du kan altid løbe til mig," synger Sarah Klang på det svævende synth-drevne nummer, der stråler af håb og optimisme for datterens fremtid. Singlen varsler samtidig en række nye udgivelser, der bliver drysset ud over 2023.

Klangs særegne og nærmest selvbiografiske sangskrivning kryber ind under huden fra første tone. De melankolske popsange indhyller lytteren i et nostalgisk strejf af americana og country, skarpt anført sangerens kraftfulde vokal.

I 2018 udgav hun sit debutalbum Love in the Milky Way, der vandt bedste album ved de svenske Grammy-uddeling. Året efter fortsatte hun storformen på opfølgeren Creamy Blue, der også blev overrislet med stjerner. På albummet VIRGO fra 2021 dykkede hun succesfuldt ned i en 80´er inficeret synth-pop lyd og fik storros fra både Rolling Stone og Clash.

Sverige er kendt for at være stor eksportør af ørefængende pop, men Sarah Klang kan ikke skæres over den gængse popstjernekam. Udgangspunktet for Klangs materiale er klassiske kærlighedssange, og i hendes hænder bliver det til charmerende fortællinger om længsel, drømme og spæde håb for fremtiden. Oplev det ved selvsyn den 6. november i Lille VEGA.

Sarah Klang (SE)
Mandag 6. november kl. 20.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 200 kr. + gebyr.
Billetsalget starter onsdag den 17. maj kl. 10.00 via vega.dk, smash!bang!pow! og Billetlugen.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Sarah Klang
.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.