Shantel & Bucovina Club Orkestar fyrer op under VEGA med nye sange

Shantel & Bucovina Club Orkestar fyrer op under VEGA med nye sange

VEGA, Global Copenhagen og Roskilde Festival præsenterer
Shantel & Bucovina Club Orkestar fyrer op under VEGA med nye sange
Balkanbandet Shantel & Bucovina Club Orkestar er kendt for deres energiske og medrivende liveshows anført af den karismatiske Shantel. Bandet har nyt materiale med på den verdensturné, som den 13. december bringer dem til Lille VEGA.

Energisk balkan brass
Det skorter ikke på farverige adjektiver, når anmelderne skal beskrive den musik, som Shantel & Bucovina Club Orkestar frembringer. Når den eksplosivt, dansable blanding af sigøjner-fantasier og knivskarpe elektroniske klub-rytmer bliver akkompagneret af et live brass band, er det meget svært at stå stille. Shantel & Bucovina Club Orkestars energiniveau og legesyge er blevet sammenlignet med musikalske kollegaer i Manu Chao og Gogol Bordello.

Disko-partisanen
Shantal & Bucovina Club Orkestar har med 13 års turneren verden rundt opnået stor succes, en BBC World Music Award og horder af svedende fans. Det store kommercielle gennembrud kom med singlerne ”Immigrant Child” og ”Disko Partizani” fra albummet af samme navn fra 2007. Bandet arbejder for tiden på et nyt album og har, indtil det udkommer, underholdt publikum med fire nye sange fra ep’en The Kiez Is Alright.

Eklektisk mix
Bandets bagmand Stefan Hantel var i 90’erne en populær dj i hjembyen Frankfurt Am Main, og efter en ferie i moderens hjemstavn Bucovina blev han inspireret til at remixe elektroniske beats med krydrede balkan-toner. Succesen udeblev ikke, og dansegulvene var proppede, når han afholdt Bucovina Club-aftener. Club-aftenerne blev til verdensomspændende turnéer, som nu bringer Shantel & Bucovina Club Orkestar til VEGA.

Fakta om koncerten
Shantel & Bucovina Club Orkestar
Torsdag d. 13. december kl. 20.00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
165 kr. + gebyr
Billetsalget starter senere i dag via VEGAs hjemmeside, Billetnet.dk og på posthuse.
Læs mere og køb billet til koncerten med Shantel & Bucovina Club Orkestar i Lille VEGA