Er du musikalsk nysgerrig? Så skal du sætte kryds i kalenderen fredag den 28. januar, hvor VEGA præsenterer de seks udvalgte artister for 2022, der viser vejen i det danske vækstlag.

Smægter du efter ny musik? VEGAs Udvalgte 2022 er klar til dig

Smægter du efter ny musik? VEGAs Udvalgte 2022 er klar til dig

VEGA har for tolvte gang udvalgt de seks nye musiknavne, som kommer til at stemple ind i dine ører i 2022. Aftenen er hvert år et trækplaster for både nysgerrige musikelskere og musikbranchen, så billetterne sælgerhurtigt.

VEGAs Udvalgte er et koncept og koncertaften, der giver plads til det massive potentiale, der bobler frem i det danske vækstlag. Derfor er programmet til VEGAs Udvalgte også bredt og spækket med stærke personlige udtryk og fortællinger.

Mød Eee gee, Flava, Prisma, Fabräk, Reveal Party og Josie Amadonna - VEGAs Udvalgte 2022.

eee gee
I sanger og sangskriver Emma Grankvists univers møder nordisk popmelankoli varm americana, inden den favner støvede folk-elementer og countryens nostalgi. Hendes sange balancerer mellem solide feel-good melodier og sangtekster, der handler om at have det af helvedes til. I 2020 blev eee gee signet til det australske indie-label Future Classic, og debuterede i maj med selvkærlighedshymnen “Favourite Lover”. Eee gee har siden udgivet tre singler, senest nummeret “Bad Person”.

Flava
Sangerinden Flava bevæger sig i et urbant univers, hvor der ikke er plads til specifikke genrebokse. Hun udforsker et interessant mix af drill, R&B, hiphop og punk. Hendes lyd trækker på international inspiration og adskiller sig fra alt andet på den danske musikscene lige nu. Efter tre års arbejde udkom hendes debutep, MEGALOMANIA, i maj. Gennem sangene, følger lytteren Flava på en jagt efter sin indre selvstændiggørelse.

PRISMA
Duoen PRISMA spiller indtagende alt-pop med punkede tendenser. Deres sange svæver på en minimalistisk og tung produktion af støjende guitarer og elektroniske universer. Deres debutep Her (2020) er en fortælling om livets cyklus; fødsel, barndom, ungdom, voksenliv, død og genfødsel. Opfølgeren Inside Out (2021) er en coming-of-age-fortælling, hvor duoen gennem musikken afsøger deres udvikling som individer.

Fabräk
At Fabräks førstesingle hed “VOLDSOM” med versaler er ikke uden grund! Duoen stormcharmerer deres lytter med støjrocket råberap og har i 2021 været umulig at undgå på den danske rapscene. De foldede deres punkede energi endnu mere ud på singlerne “DAARLIGT” og “24”, som har fået masser af radiotid. Live er Fabräk fem mennesker på scenen, og de skaber et show med plads til råb og skrig, men også fordybelse.

Reveal Party
Emily Holm Nyhuus, kvinden bag navnet Reveal Party, skriver sange om at eksistere i et kaos af komplicerede følelser på debut-ep'en You Stole a Year of My Life. Historierne om kærlighed og livet som transkvinde bliver fortalt med en tongue-in-cheek, spiddende sarkasme. Inspirationskilderne er både smertelig midwest emo og opløftende popsange, og derfor klinger musikken både af melankoli og håb i et hav af distortede guitarer.

Josie Amadonna
katapulterede sig selv ind på den danske rapscene med singlen “Donkey Kong”. Hun er helt sin egen og skifter ubesværet mellem at synge laidback og forførende og i næste øjeblik spytter hun tempofyldte og spydige raplinjer ud. Kombineret med en energisk lyd og tilstedeværelse på scenen danser du uundgåeligt ind i Josie Amadonnas univers.

Fakta om koncertaftenen:
VEGAs Udvalgte 2022
Fredag den 28. januar 2022 kl. 20.30
Lille VEGA + Lounge, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris: 170kr. + gebyr
Billetsalget starter i dag via VEGA.dk og Ticketmaster.
Læs mere og køb billet til VEGAs Udvalgte 2022.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.