VEGA´s præsenterer
Tre New Crush artister der stormer frem på den internationale scene

Fredag d. 3. maj præsenterer VEGA for sjette gang de nye, internationale navne, som kommer til at præge næste års koncertplakater og festivalscener.

Få det mest aktuelle snapshot af, hvad der rykker på den internationale musikscene lige nu med VEGA’s New Crush. På én aften præsenterer vi et eksklusivt koncertudvalg af de tre navne, som udenlandske festivaler sørger for at booke og musikblogs har travlt med at skrive om lige nu. VEGA’s New Crush er vores internationale pendant til succesen VEGAs Udvalgte. Tidligere New Crush-artister tæller blandt andre Alice Phoebe Lou, Men I Trust og Káryyn. De tre New Crush-artister er:

Cari Cari – filmiske kompositioner, der tager lytteren med på en solbeskinnet køretur

Der dømt margaritas i ørkenen, sex under åben himmel og køreture langs kysten, når østrigske Cari Cari på forunderlig vis blander potent rock med luftige poptoner. Efter de udgav deres debutsingle ”Nothings Older Than Yesterday” blev de lynhurtigt rost til skyerne af journalister og publikum for deres forunderlige Tarantino-soundtrack inspirerede sange og deres energiske liveoptrædener. På deres seneste single ”Mapache!” kanaliserer duoen rå-kraften fra deres optrædener ind i lydbilledet og viser endnu en gang, at de mestrer sammenblandingen af genrer i et farverigt cinematografisk lydbillede.

Ella Vos – Formfuldendte, virale hits fra amerikansk synthpop-tronarving

Ella Vos er en ung, spirende sangerinde fra Los Angeles, der med det virale hit ”White Noise” er blevet en af de mest funklende kometer på den internationale popscene. Hittet ramte en førsteplads på Spotify og Hype Machines Viral Charts. Hendes drømmende, luftige popsange fra debutalbummet Words I Never Said og ep´en Watch & Wait er blevet stremet over 250 millioner gange, og hun har haft numre med i serier som Greys Anatomy, MTV´s Catfish, Life of Kylie og The Originals.

Shikoswe – Luftige indiepop toner og kraftfuld vokal fra norsk stjernefrø

Bag navnet gemmer sig den unge, norske sangskriver Nora Shikoswe Hougsnæs, der producerer lækker skarpskåret indiepop. I 2016 udgav hun sin debutep The Hour of The Body, hvor hun udviste et særegent, musikalsk talent, der vidner om en stor stjerne in spe. Med smukke, atmosfæriske arrangementer opbygget af elektriske guitarer, up-beat trommer og kraftfulde vokaler rammer hun en unik nerve. ”Two Heads in a Room” er tredje single fra Shikoswes kommende album, og niveauet er fortsat tårnhøjt hos den talentfulde sangskriver. I løbet af foråret udkommer debutalbummet Back in the Tall Grass.

Fakta om koncertaftenen:
VEGA´s New Crush vol. 6
Line-up: Cari Cari, Ella Vos og Shikoswe
Fredag den 3. maj kl. 19.30
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
150 kr. + gebyr
Billetsalget er startet via vega.dk og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til VEGA´s New Crush Vol. 6

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +700 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.