Steve Von Till - VEGA

Varme bølger af ambient fra Neurosis-legenden Steve Von Till

Varme bølger af ambient fra Neurosis-legenden Steve Von Till

Svæv ud i en uendelig smuk, ambient galakse med lydmesteren Steve Von Till, når han den 15. august slår de mørke tangenter an i Lille VEGA til en siddende koncert.

I sommeren 2020 udgav Steve Von Till sit femte soloalbum, No Wilderness Deep Enough, der på mesterlig vis sammenblander berusende elementer af ambient, neo-klassisk, gotisk americana og psych. Året efter fulgte den eminente komponist op på succesen med det smerteligt, smukke instrumentale værk, A Deep Voiceless Wilderness.

No Wilderness Deep Enough er et album, der er ødelæggende smukt og overvældende i sit omfang. Det minder om de sjælesøgende sange fra Nick Cave og Bad Seeds' seneste værk Ghosteen sammenblandet med Brian Eno og Jóhann Jóhannssons ambiente kompositioner.

A Deep Voiceless Wilderness - modstykkealbummet til No Wilderness Deep Enough - tog disse elementer endnu længere ved at fjerne ordene og efterlod den rige og omsluttende instrumentering af klaver, cello, mellotron og analoge synthesizere til lytteren.
Udover at fremføre sange fra sine seneste udgivelser, vil sangskriveren også væve et par digtoplæsninger fra sin første bog 23 Untitled Poems and Collected Lyrics ind i de udvidede instrumentale passager.

Gennem digtene følger læseren Steve Von Tills dybtfølte overvejelser om livets utallige begyndelser og slutninger, mens han tilbyder et andet medie til at opleve et enestående kunstneriske perspektiv gennem.

Steve Von Till har udstukket en ekstraordinær musikalsk vej gennem de sidste årtier, fra sine hovedopgaver som sanger og guitarist i Neurosis til den psykedeliske musik i sit Harvestman-projekt og den gotiske americana, han har udgivet under sit eget navn.

Steve Von Till (US)
Tirsdag 15. august kl. 20.00
Billetpris: 280 kr. + gebyr.
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Billetlugen.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Steve Von Till

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.