Folkeklubben er igen klar til at fylde Store VEGA med deres poetiske folkpop. Det sker den 25.marts 2022.

VEGA og Folkeklubben i skøn forening

VEGA og Folkeklubben i skøn forening

Sidste år udgav Folkeklubben deres femte album, Børn Af Den Tid, der fulgte smukt op på den anmelderroste Sorte Tulipan. Albummet satte tyk streg under bandets unikke evne til at komponere medrivende, dansksprogede sange, der maler poetiske billeder af det levede liv.

På det nye album dykker trioen ned i eksistentialistiske spørgsmål om tid, gennem 12 organiske og nærværende sange. Bandet fortæller: “Den nye plade behandler tiden som faktor – og om at vide, at hvis du virkelig ser frem, må du se dig tilbage.”

Med stærke lyriske passager og ørefængende melodier har den populære trio inviteret hele Danmark med i den poetiske sangklub siden 2011. Folkeklubben har over de sidste 9 år markeret sig som et af landets bedste og mest flittige liveorkestre, der altid leverer et nærværende og energisk show.

Når trioen sætter kurs mod Store VEGA, bringer de deres eminente bagkatalog, der tæller hits som ”Fedterøv”, ”Flammende hjerter”, ”Torben Ulrich”, ”Men Ikke Endnu En Vinter”, samt de 12 nye sange.

Fakta om koncerten
Folkeklubben (DK)
Fredag den 25. marts, 2022 kl. 20.00
Store VEGA, Enghavevej 40, 1674 København V
Billetpris 325 kr. + gebyr
Billetsalget starter onsdag den 3. november kl. 10.00 via vega.dk og Ticketmaster
Læs mere om og køb billet til koncerten

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.