VEGA og Beatbox præsenterer
VEGAs forårsprogram byder på masser af reggae og dancehall
Forårsprogrammet i VEGA byder på masser af lækre, varme dancehall og reggae tunes, der kan jage minusgraderne på flugt. Det sker med smilende Wafande, Shaka Loveless og hans eftertænksomme tekster, unge og talentfulde Kaka samt fest-duoen Eaggerstunn.

Wafande/ 9. februar i Lille VEGA
Med sommerhittet ”Gi' mig et smil” fik Nørrebro-musikeren Wafande de fleste til at trække på smilebåndet og danse ud i sommernatten. Sangen blev produceret med Fresh-I og Pharfar (Bikstok & Natasja) i ryggen. Wafande er vokset op på Christiania og i Frankrig. Hans far er fra Tanzania og moderen er dansk/fransk. Han er selv indbegrebet af happy vibes og tror på, at et positivt sind kan få os langt. ”Jeg har det sjovest, hvis folk er glade”, siger han med et smil.
Læs mere og køb billet til koncerten med Wafande

Shaka Loveless / 16. februar i Store VEGA
I efteråret 2012 udkom Shaka Loveless’ selvbetitlede solo-debutalbum til stor begejstring, som udover hittet “Tomgang” også indeholder pop-baskeren “Ikke Mere Tid”. Nummeret viser andre sider af eksil-jyden. Alt dette har gjort, at han har solgt mere end 60.000 tracks og er blevet streamet mere end 10 millioner gange samt har resulteret i fire DMA-nomineringer. På scenen medbringer han et rå-swingende dream team af musikalske begavelser; Lasse Boman, Carl-Erk Riestra, Birk Nevel og Fresh I.
Læs mere og køb billet til koncerten med Shaka Loveless

Eaggerstunn / 6. april i Lille VEGA
To af dansk reggaes topboys, Eaggerman og Stunn Gun, danner den dynamiske duo EaggerStunn. Sammen vender EaggerStunn tilbage til genrens jamaicanske rødder gennem morsomme og krakelerede samtidsbilleder, i et miks af dancehall og hiphop med intelligente rim på dansk. EaggerStunn har allerede haft hits som ”Morder dem”, ”Kugledans” og ”Du ka' løbe” samt fire nomineringer til DMA 2012 med debutalbummet Armagedion, der må betegnes som et af de mest skelsættende reggaealbums i dansk musikhistorie.
Læs mere og køb billet til koncerten med Eaggerstunn

Kaka /17. maj i Lille VEGA
I 2012 fik dansk dancehall eller danskhall sit store comeback. En af de dem der var med til at sætte gang i bølgen, var den kun 21-årige Kaka. Han slog for alvor igennem med singlen "Bang Bang (Reggaejam)". Kaka eller Rajabu Willer, som er den unge sangers borgerlige navn, har på trods af sin unge alder fødderne solidt plantet i dansk dancehall. Efter i flere år at have arbejdet med musik i den danske undergrund, kom Kaka i 2011 pludselig på alles læber. Det skete, da han medvirkede på Wafandes store hit ”Gi’ Mig Et Smil” fra 2011. I 2012 udkom hans selvbetitlede debut-ep, der er produceret af Pharfar og Fresh-I. Pladen modtog roser fra bl.a. Gaffa der gav 4 stjerner.
Læs mere og køb billet til koncerten med Kaka

For yderligere oplysninger kontakt venligst
Bettina Balle - Kommunikationsmedarbejder, VEGA, bb@vega.dk - 3326 0959